تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۰ مهر ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج از کشف ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در سنندج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد سعید سلطانی مدیر توزیع برق شهرستان سنندج با اشاره به اینکه به منظور مدیریت و کنترل بار شهرستان سنندج، به صورت مداوم و در کلیه مناطق میزان مصرف و بار شهرستان رصد و کنترل می گردد، اظهار کرد: در همین خصوص با همکاری و هماهنگی بخش های مختلف شرکت و همراهی نیروهای انتظامی شهر سنندج ۵ دستگاه ماینر در ۲۴ ساعت گذشته کشف و ضبط شد.

سلطانی با بیان اینکه این دستگاه ها به صورت غیرقانونی  به شبکه سراسری وصل بودند، خاطرنشان کرد: این چنین اقدامات سودجویانه در نصب ماینرهای غیرمجاز، ضمن ایجاد ضعف ولتاژ و نوسان در شبکه، موجب وارد شدن خسارت به تاسیسات الکتریکی و وسایل برقی مشترکین نیز می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج در ادامه با بیان اینکه ارزش ریالی این پنج دستگاه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان برآورده شده است، افزود: ماینرهای کشف شده در یک واحد تجاری در شهرک پردیس شهر سنندج شناسایی و توسط مراکز انتظامی ضبط گردید.

وی در پایان با اشاره به اینکه نصب ماینر در بخش خانگی ممنوع است، گفت: تولید کنندگان رمز ارز در صورت داشتن شرایط خاص و ویژه برای نصب ماینر و با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمانهای ذیربط می توانند نسبت به دریافت انشعاب قانونی در شهرک های صنعتی اقدام کنند.

فعالیت ماینرها و دستگاه‌های استخراج رمز ارز نیازمند کسب مجوز است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حق ندارد بدون مجوز اقدام به خرید و نصب دستگاه ماینر در محیط‌های خانگی یا تولیدی نماید .

image_pdfimage_print