تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: با تکخوانی کنتور برق ۳ روستا در بهمن ماه جاری، تعداد روستاهای که کنتور برق آن از حالت بازفروش خارج شده به ۴۲ روستا افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه از اتمام طرح تکخوانی کنتور برق در ۳ روستای “خشکدره، زرواوسفلی و کریم آباد” در این شهرستان خبر داد و گفت: با احتساب این روستا تعداد روستاهای بازخوانی شده به ۴۲ روستا افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵۴ روستای دارای سکنه در این شهرستان وجود دارد، افزود: درصد بالایی از شبکه برق روستاهای استان عمری بیش از۳۰سال دارند و تقریبا فرسوده هستند وهمین موضوع باعث شده اصلاح و بهینه سازی شبکه های روستایی وآماده نمودن آن برای تبدیل به تکخوانی نیاز به  اعتبارات ویژه داشته باشد.

قادری درادامه با بیان اینکه قبل ازشروع به تکخوانی کنتورهای روستایی، اصلاح شبکه توزیع  وانشعابات آن امری ضروری است، افزود: با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتورهای بازفروش، اختلاف قیمت مصرفی با کنتورهای مادر، افزایش رضایتمندی روستانشینان، حذف انشعابات غیرمجاز، ایجادعدالت درپرداختی ها را بخشی از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مقرر است تا پایان سال جاری کنتور برق ۶ روستای دروله، بنه خوی، کریم آباد، میرآبادسفلی، بیکش و حمزه لان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه با بیان اینکه اجرای طرح تکخوانی کنتور برق روستاها تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می رسد، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکخوانی کردن کنتور برق روستاهای بازفروش، هرساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

image_pdfimage_print