تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

پایداری شبکه برق استان در گرمای کم سابقه / اهدای هدایا به مشترکان کم مصرف

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان: همزمان با ورود موج جدید گرما به استان، تقاضا برای مصرف برق، افزایش چشمگیری داشته است، این میزان در ۲۱ مرداد ماه سالجاری به ۵۶۳ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ مگاوات افزایش یافته و ۷ درصد رشد داشته است که پیش بینی میشود با تداوم افزایش دمای هوا طی روز جاری و ۲۳ مرداد، پیک بار استان به بالاتر از ۵۶۵ مگاوات برسد.

وی افزود:میانگین تقاضا برای مصرف برق درهفته اخیر حدود ۵۶۰ مگاوات بوده که این میزان در روزهای جاری با توجه به موج جدید گرما،  پیش بینی می شود روند روبه رشدی را بهمراه داشته باشد.

لهونیان افزایش دمای هوا و استفاده از سیستم های سرمایشی را دلیل اصلی افزایش مصرف برق در این ایام عنوان کرد و افزود: قریب به ۴۰ درصد مصرف برق استان جهت استفاده در وسایل و سیستم های سرمایشی و برودتی بوده و ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری و مشارکت مشترکین بخش های مختلف استان، خاموشی ناشی از مدیریت بار کماکان در استان اعمال نگردد. وی در ادامه خاموشی های پراکنده و بعضا” اندک سطح استان در طی هفته های جاری را ناشی از حوادث و اتفاقات شبکه برق دانسته که غیر قابل پیش بینی می باشد اما با آماده باش کلیه عوامل عملیاتی و اجرایی در ایام پیک، تلاش گردیده در کمترین زمان ممکن، حوادث ناشی از جریان برق، مدیریت و شبکه برق استان کماکان پایدار گردد.

وی در ادامه عنوان کرد حسب بستر های نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده در طی سال های اخیراکنون این امکان فراهم شده تا بصورت لحظه ای روزانه میزان و روند مصرف مشترکین بخش های اداری، صنایع، کشاورزی و مشترکین پرمصرف بخش های خانگی و تجاری رصد و مدیریت گردد.

هیوا لهونیان با اشاره به اینکه هم اکنون شبکه برق در کلیه نقاط استان پایدار است تصریح کرد: به منظور تراز نمودن میزان تقاضا برای مصرف استان با میزان معین شده جهت توزیع، ضروری است همه ی  مشترکان بخش های اداری،صنایع، کشاورزی، تجاری وخانگی این شرکت را در شرایط فعلی همراهی نمایند چراکه پایداری شبکه توزیع برق استان نیازمند همکاری و مدیریت مصرف همه مشترکین است.

وی در پایان با تاکید براهمیت صرفه جویی در مدت زمان پیک و درساعات اوج بار(ساعت ۱۱ الی ۱۷) و (ساعت ۱۹ الی ۲۳) گفت: مشترکان بخش های خانگی، تجاری، کشاورزی و صنایع در صورت مدیرت و کاهش مصرف به نسبت مصرف دوره مشابه سال گذشته، می توانند از بسته های تشویقی و متنوع وزارت نیرو از طریق صورت حساب های مصرفی صادره و نیزبسته تشویقی این شرکت برای مشترکین بخش های خانگی و تجاری که در قالب جشنواره تجلیل از مشترکان کم مصرف در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می گردد، بهره مند شوند؛ این بسته های تشویقی بعد از ایام پیک (پایان شهریور) در صورت حساب های صادره اعمال و یا بعضا” در قالب هدایایی اهدا خواهد شد. 

جشنواره تجلیل از مشترکان کم مصرف استان با حضور رسانه ملی و جمعی از خبرنگاران و مشترکان در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می گردد که  در آن با اهدای هدایای ۳ میلیون تومانی از مشترکان کم مصرف بخش های خانگی و تجاری که بصورت قابل توجه در ایام پیک کاهش مصرف داشته اند، تجلیل خواهد شد. 

image_pdfimage_print