تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۶ مهر ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان سقز از نصب و راه اندازی ۱۲۸۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: از آغاز اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف، تاکنون هزارو ۲۸۰ کنتور برای مشترکان بخش های مختلف در این شهرستان نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: از این تعداد هزارو ۶۰ دستگاه کنتور هوشمند سه فاز و دیماندی و ۲۲۰ دستگاه تکفاز برای مشترکین پرمصرف این شهرستان  نصب شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه برای اعمال تعرفه های مختلف درساعات اوج مصرف برق یا حتی خارج ازآن زمان، نصب این کنتورها ضروری است، افزود: از این تعداد کنتور هوشمند نصب شده ۷۵۷ دستگاه در بخش کشاورزی، ۱۷۳ دستگاه در بخش تجاری، ۱۴۰ دستگاه در بخش صنعتی، ۱۱۲ دستگاه در بخشی خانگی و ۹۸ دستگاه کنتور هوشمند نیز برای مشترکان بخش عمومی در این شهرستان نصب شد.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۲۸۰ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده در این شهرستان ۲۳۴ کنتور آن در شش ماهه نخست امسال بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز امکان برقراری دوسویه بین شرکت و مصرف کنندگان ، جمع آوری و پردازش و ارسال اطلاعات به شرکت را ازمزیت های استفاده از کنتورهای هوشمند عنوان کرد و تصریح کرد: آگاهی شرکت توزیع  از مقدار انرژی مصرف شده درساعات پرباری وکم باری و آگاهی مصرف کنندگان ازمقدارمصرف ساعتی و روزانه و امکان تشخیص سرقت انرژی از کنتور از قابلیت های کنتورهای هوشمنداست.

 

image_pdfimage_print