تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۳ آبان ۱۴۰۲

در دومین سفر هیات دولت به استان کردستان، سه پروژه صنعت برق در کردستان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، همزمان با سفر دور دوم هیات دولت به استان کردستان، در آئینی نمادین ۱۱ پروژه صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استانی در محل ایستگاه پمپاژ دائم بویین شهرستان بانه  به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این پروژه ها، تعداد پروژه های صنعت برق را سه پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه ها شامل تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان کردستان به کابل خود نگهدار، طرح بهارستان و همچنین احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ است.

علی اکبر محرابیان در ادامه با بیان اینکه پروژه طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان با اقدامی جهادی به اتمام رسیده است، افزود: این پروژه یکی از طرح های سراسری وزارت نیرو برای حفظ پایداری شبکه است که درحال حاضر پیشرفت فیزیکی آن در کشور ۵۰ درصد بوده و شرکت توزیع برق استان کردستان موفق شده به عنوان اولین استان در دولت سیزدهم این طرح را به اتمام برساند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه تاکنون تنها در استان کردستان و یک استان دیگر کشور به طور کامل پایان یافته، اضافه کرد: اکنون شبکه برق استان کردستان به طول ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومترعاری از شبکه سیم مسی شده است.

وزیر نیرو دیگر پروژه بهره برداری شده را طرح بهارستان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه اصلاح، بهسازی و توسعه کامل شبکه فشار متوسط و ضعیف ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان به طور کامل اجرا گردید.

محرابیان اضافه کرد: با اقدام یاد شده، شرکت توزیع برق کردستان اکنون در زمینه اجرای طرح بهارستان اکنون قریب به ۴۰ درصد شبکه برق روستاهای استان کردستان را اصلاح و بازمهندسی نموده است.

وی سومین طرح را پست ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS شهدای نمکی سنندج خواند و گفت: در مجموع برای اجرای این سه پروژه به ارزش روز بالغ بر دو هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو در پایان با بیان اینکه میهن دوستی و پایداری مهمترین ویژگی مردم کردستان است ، تاکید کرد: از خدمت رسانی به این مردم افتخار می‌کنیم.

شایان ذکر است پست فوق توزیع سنندج ۶ توسط شرکت برق منطقه ای غرب احداث و فیدرهای ۱۲ گانه آن توسط شرکت توزیع برق کردستان منشعب و ایجاد شده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز پنج شنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

 

image_pdfimage_print