تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۳

اطلاعیه

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با انتشار اطلاعیه ای از احتمال محدودیت تامین برق طی روزهای پیش رو خبرداد .

⭕ متن اطلاعیه بدین شرح است :

باتوجه به افزایش دمای هوا، این احتمال در روزهای پیش رو وجود دارد در صورتی که مشترکان برق بیشتر از روزهای گذشته، نسبت به مصرف برق در ساعات پیک، صرفه جویی نکنند و مصارف غیر ضرور خود را مدیریت و حذف ننمایند، احتمال بروز خاموشی های پراکنده، بیش از هر زمان دیگریست .

در این روزها تقاضا برای مصرف برق بیش از مقدار مگاوات تعیین شده کشوری است که متأسفانه بدلیل افزایش دمای هوا رخ داده و وضعیت شبکه برق کشور تحت فشار قرار گرفته است و تمام نیروگاه ها با تمام ظرفیت وارد مدار تولید شده اند. با وجود بهره برداری کامل از ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع، احتمال خارج شدن بخشی از شبکه ی برق ناشی از فشار بار توزیع و مصرف هم اکنون وجود دارد که در این صورت، بروز خاموشی در کشور و به تبع آن در استانمان، کماکان محتمل خواهد بود.

لذا بدینوسیله از همه مشترکان و هم استانی های عزیز درخواست میشود با صرفه جویی در مصرف برق در طول شبانه روز ، در این روزهای گرم ، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان را در تأمین برق پایدار، یاری و همراهی نمایند .

این اطلاعیه تأکید می نماید تولیت هدایت نیروگاه‌ها برعهده شرکت مدیریت تولید برق است و رسالت شرکت های توزیع برق ، دریافت انرژی از بخش های انتقال و متعاقبا” توزیع آن در بین مصرف کنندگان و مشترکان شهری و روستایی است. براساس برنامه ریزی که در مدیریت کلان وزارت نیرو انجام شده براساس نیاز، هر استان سهمیه ای خاص دارد، که سهمیه تخصصی این شرکت نیز بصورت روزانه متغییر و حدودا” از ۴۰۰ تا ۴۴۰ مگاوات است این درحالی است که تقاضا برای مصرف در این روزهای گرم سال از ۵۵۰ مگاوات تا ۵۸۲ مگاوات بوده است؛ به عبارتی به ازای هر یک درجه که دمای هوا گرمتر میشود تقاضا برای مصرف ۱۸۰۰ مگاوات افزایش می یابد و برای برابری و تراز سهمیه اختصاصی که نسبت به سرانه تقاضای استانها اختصاص می یابد راهی جز حذف مصارف غیر ضرور توسط همه مشترکان در بخش ها و تعرفه های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و اداری نداریم.

لذا مجدداً از همه مشترکان و هم استانی های ارجمند تقاضامندیم با حذف مصارف غیر ضرور، این شرکت را در تأمین برق پایدار یاری رسانند تا میزان تقاضا برای مصرف با میزان مگاوات در اختیار روزانه، برابری کرده و بناچار، مجبور به اعمال خاموشی های پراکند در سطح استان، نباشیم .

📡‌ لطفاً اخبار و اطلاعیه های موثق را از سایت شرکت👇:
🔴https://kurdelectric.ir/
👈 یا کانال #روناکی دریـافت کنید .

” روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان “

image_pdfimage_print