تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران از اصلاح و بهينه سازي شبكه برق 12 روستای این شهرستان در اسفندماه 99 به کابل خودنگهداربا اعتباری بالغ بر 13 میلیاردو 400 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان شهرام بهمنی مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در تشریح این خبر گفت: از جمله دلایل اجرای این پروژه کاهش مشکلات حریم شبکه، کاهش ضعف ولتاژ و … می باشدکه دراین راستا بهینه سازی و اصلاح شبکه ۱۲ روستای این شهرستان در اسفندماه ۹۹ آغاز و اعتبارات مورد نیاز نیز از محل اعتبارات داخلی شرکت تامین گردید.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ها۱۳ میلیارد  و چهارصد میلیون ریال هزینه داشته است، اظهار داشت: با توجه به مهیا شدم مهاجرت معکوس روستانشینان به روستاها ،تبدیل شبکه مسی  ۱۲ روستای اصلاح شده شامل نشور وسط،نشور علیا،کره گل،چرسانه،بزوش،طاینه،سرکهریز،گرگر سفلی،نصرت آباد،ورمکان ، زیویه و میسوراب به کابل خودنگهدار تبدیل گردید.وی درادامه تلاش و پیگیری های پرسنل این مدیریت رااز دلایل سرعت در اجرایی شدن این پروژه دانست و یادآور شد: اجرای این پروژه ها شامل تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، رفع حریم نقاط مخاطره آمیز، جابجایی و اصلاح پایه ها در جهت نظم آرایش شبکه و تعویض پایه های ضعیف و فرسوده بوده است.
وی درادامه با توجه به اینکه مشکلات تامین ولتاژ روستاها در شبکه برق روستاها مرتفع شده است، گفت: در این راستا بیش از ۱۲ هزار و ۸۸۱ متر متر شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدارتبدیل شده است،همچنین همزمان نسبت به تعویض و نصب ۲۴ اصله تیر بتونی، نصب ۳۰ عدد جلوبر در راستای رفع حریم واصلاح کابل ۱۰۰ مشترک اقدام شده است.
بهمنی در خصوص مزایای کابل های خود نگهدار در اجرای این پروژه اضافه کرد: از جمله مزایای تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار، ایجاد امنیت بیشتر، رفع حریم شبکه، کم حجم شدن کابل ها و همچنین جلوگیری از سرقت کابل ها و تجهیزات برقی دانست.
بهمنی درپایان اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۹۰ روستا  در این شهرستان با همت و تلاش پرسنل این مدیریت  اصلاح و بهینه سازی شده است.که این مدیریت در تلاش است تا در کوتاهترین زمان ممکن شبکه فشار ضعیف  ۲۴ روستای باقیمانده را به کابل خودنگهدار تبدیل نموده که این امر سبب عاری شدن کل شبکه روستای این مدیریت از سیم مسی لخت خواهد شد.

image_pdfimage_print