تلفات انرژی برق در کردستان در سال گذشته ۹/۸۵ درصد بوده است

تلفات انرژی برق در کردستان در سال گذشته 9/85 درصد بوده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان وضعیت تلفات انرژی کردستان در سال 97 ر ا مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تلفات انرژی در کشور در بخش توزیع حدود 15 درصد می باشد این در صورتی است که این رقم در کردستان 9/85 درصد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم گفت: شرکت توزیع  نیروی برق استان کردستان از نظر کاهش تلفات انرژی جزء استان های خوش نام و پیشرو در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به نرخ تعرفه های برق در سال ۹۷ افزود: نرخ تعرفه های برق در سال ۹۷ نسبت به ماه های آخر سال ۹۶ به طور متوسط به مقدار ۸/۸  درصد رشد داشته است، این در حالی است که در ماه های گرم سال برای تعرفه های صنعتی، تجاری، کشاورزی و عمومی ضریب افزایش ۲۰ درصدی اعمال می شود.

خرم همچنین به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان اشاره کرد و اذعان داشت: وسایل سرمایشی در فصل تابستان و در استان کردستان ۳۲ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می دهد این بدان معناست استفاده درست از وسایل سرمایشی در ساعات پیک بار و همچنین وجود وسایل استاندارد در این زمینه موجب کاهش چشمگیر برق مصرفی و همچنین جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی در فصل پیک را شامل می شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکین با اشاره به استفاده از کولر آبی در استان ادامه داد: وضعیت اقلیمی استان کردستان به گونه ای است که استفاده از کولر آبی جواب گوی نیاز مشترکین خواهد بود و استفاده از کولر گازی منطقی نیست و هزینه های اضافی را به مشترکان تحمیل می کند و همچنین باعث مصرف بی رویه برق خواهد شد.

خرم در پایان صحبت های خود به اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان نیروگاه ها و کاهش تلفات انرژی از جمله اهداف مشخص شده وزارت نیرو در اجرای این قانون است.

image_pdfimage_print