تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

مديرعامل شركت توانير گفت: طرح هاي اقتصادي كه افزايش منابع را به دنبال داشته باشد مورد حمايت شركت توانير و مجموعه وزارت نيرو قرار مي گيرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، «محمدحسن متولی‌زاده»  اقتصاد را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل صنعت برق کشور دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر منابع مالی در صنعت برق محدودتر شده اما با این وجود قیمت فروش برق نسبت به سایر اقلام اساسی رشد خیلی محدودی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این امر نشانگر این موضوع بوده که قیمت انرژی برق نسبت به تورم، رشد نکرده است، افزود: در همین راستا، طرح‌های اقتصادی که افزایش منابع را به دنبال داشته باشد مورد حمایت شرکت توانیر و مجموعه وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی، خدمت در این صنعت بسیار مهم، همواره مستمر و پویا بوده، تصریح کرد: در این بین توجه به کاهش هزینه‌ها و خلق منابع مالی جدید باید به عنوان راهکارهای اساسی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با تبیین برخی چالش‌های صنعت برق، در خصوص پیک بار تابستان سال آتی و نحوه مدیریت مصرف برای گذر از آن، خاطرنشان ساخت: روش‌های بازگشت منابع به شرکت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، وصول مطالبات، نصب کنتور هوشمند، حذف قبوض کاغذی و توسعه نرم افزار از مهم‌ترین چالش‌های صنعت به شمار می‌رود.

متولی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه قانون، پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت نقدینگی به شرکت‌ها را اتخاذ کرده است.

وی با اذعان به اهمیت کاهش تلفات انرژی در شبکه و تجهیزات منصوبه صنعت برق، یادآور شد: با تلاش متخصصان و کارکنان صنعت برق کشور طی ۵ سال گذشته در زمینه کاهش تلفات کار بسیار بزرگی انجام شده و به طور میانگین در بخش‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع حدود ۴ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم که صرفه‌جویی حاصل آن، معادل ۲۵۰۰ مگاوات انرژی برق است که نقطه قوتی برای صنعت برق محسوب می‌شود.

منبع: توانیر

image_pdfimage_print