تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ آذر ۱۳۹۸

سرپرست مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار از انجام عملیات نصب 4 دستگاه سکسیونر گازی بر روی شبکه فشار متوسط برق این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمد مرادیان سرپرست توزیع برق شهرستان بیجار با بیان اینکه شبکه های توزیع به سبب نزدیکی به مصرف کننده از حساسیت خاصی برخوردارند و بروز هر گونه اختلال در این شبکه می تواند مشترکین را با مشکل روبرو کند و باعث قطع سرویس مصرف کنندگان شود ، گفت : عمده ترین راه بهبود قابلیت اطمینان شبکه های توزیع نصب تجهیزات کلیدزنی همچون سکسیونرها و کلیدهای مانور است .

وی با اشاره به اینکه میزان موفقیت حاصل از انجام عملیات بازیابی و جابجایی بار در سطح شبکه های توزیع شدیداً به تعداد و مکان سکسیونرها و نقاط مانور وابسته است و با مکان یابی مناسب این تجهیزات در شبکه می توان کارآیی و سرعت عملیات مانور بازیابی و جابجایی بار و در نتیجه سطح قابلیت اطمینان شبکه توزیع را افزایش داد ، از نصب ۴ دستگاه سکسیونر گازی بر روی شبکه فشار متوسط (۲۰kv) شهرستان بیجار خبر داد.

وی در ادامه افزود :نصب این سکسیونرهای ارتباطی به منظور ایجاد نقاط مانور شبکه ، کاهش خاموشی ها و به تبع آن کاهش انرژی توزیع نشده ، قطع و وصل ایمن مدار ، ایجاد نقاط رینگ بین فیدرهای مجاور و در نهایت با هدف کسب رضایتمندی حداکثری مشترکین به انجام رسیده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد و گفت : این سکسیونرهای ارتباطی به منظور ایجاد نقاط رینگ بر روی ( فیدر قجور ـ فیدر زنجان )، ( فیدر سازمان آب ـ فیدر توحید ) ، ( فیدر توحید ـ فیدر صادق آباد ) و ( فیدر پیرتاج ـ فیدر زنجان ) و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارت عوارض برق بر روی شبکه توزیع فشار متوسط شهرستان بیجار نصب گردیده است .

image_pdfimage_print