تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۹ تیر ۱۳۹۸

طی مراسمی که با حضور مدیر عامل، مدیران برق شهرستان سنندج‌، مدیر دفتر روابط عمومی، کارکنان واحدهای فنی و فعالین این عرصه در امور برق شمالی شهرستان سنندج برگزار شد، "سیمبانان" به عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه اصلی شرکت توزیع نیروی برق معرفی و از زحمات و تلاش یدالله شهبازیان سیمبان پیمانکار مرکز روستایی محور حسین آباد سنندج تقدیر بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه افزایش قیمت کابل مسی و تجهیزات برقی زمینه ساز حضور سودجویان و سرقت این اقلام شده است، اظهار کرد: این تجهیزات به دلیل در معرض دید و دستبرد بودن و همچنین پایین بودن ریسک سرقت، مورد طمع سارقین قرار می گیرد.

وی افزود: سرقت تجهیزات برقی و کابل های مسی مشکلات عدیده ای را برای شهروندان، صنعتگران و باغداران بوجود آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ذکر اینکه خوشبختانه با هوشیاری سیمبان محور حسین آباد، سارقین این محور شناسایی و دستگیر شدند، گفت: صیانت از این اموال نیازمند مراقبت و بازدیدهای مستمر و مدون است.

وی با بیان اینکه در کنار این مهم، حفظ سلامت وصیانت  جان پرسنل از مهمترین اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بوده ، تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین سرمایه اصلی هر سازمان توجه به مقوله منابع انسانی است، به همین منظور موضوع ارتقا نظام مدیریت سلامت در بخش ایمنی صنعت برق، مطرح می باشد.

لهونیان در ادامه با اشاره به افزایش تعدد در سرقت های شبکه، حفاظت از شبکه و شناسایی سارقین را، نیازمند همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در حوزه روابط عمومی شرکت، امید آن می رود که با بهره گیری از فضای رسانه ای، نگرانی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص افزایش سرقت از شبکه با همکاری خود مردم به عنوان حامیان اصلی در نگهداری از شبکه، مرتفع گردد.

وی با گریز به مشکلات به وجود آمده ناشی از این سرقت ها، گفت: تأمین نقدینگی شرکت برای ترمیم و احیاء شبکه هایی که مورد سرقت قرار می گیرند، بزرگترین چالش در این زمینه می باشد. لهونیان دربخش دیگری ازسخنان خودگفت: میزان عرضه وتقاضای برق درشرایط عادی بسیارمطلوب بوده ودر زمانهایی بجز تابستان وحتی تابستان دراوقاتی غیرازساعات پیک مصرف، تولیدبرق بسیاربیشترازمصرف کشورمیباشدواین امرموجب هدررفت هزینه های گزاف تولیدبرق میشودکه عملا مصرف نمیشودوهمینطوردرزمانهای اوج مصرف خطرفرسایش وکوتاه شدن عمرمفیدمولدهای برق میگردد؛ وی ازهمه همکاران درخواست کردبا احساس مسئولیت نسبت به شرایط کنونی صنعت برق و رعایت الگوی مصرف، این تهدیدوبحران را برای بازنگری درالگوهای مصرف خود ، بکار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان،

در ادامه با تأکید بر  اهمیت رعایت نکات ایمنی توسط نیروهای فنی، برقکاران وتکنسین های اجرایی شرکت، تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری هیچ حادثه ای متوجه این عزیزان که هر یک به هر نحوی با شبکه های توزیع برق سرو کار داشته و وظیفه پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن و پایدار را دارند، نگردد.

لهونیان با تأکید بر اینکه ایمنی درکار یک اصل مهم و اساسی برای شرکت است، خطاب به نیروهای اجرایی و عملیاتی گفت: از سیمبانان انتظار می رود که در انجام فعالیت های فنی، ضمن تلاش برای ارتقاء دانش فنی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، رعایت نکات ایمنی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه همدلی و همکاری بین کارکنان زمینه ساز پیشرفت است، خاطرنشان کرد: سیمبانان قادرند تا با توجه به خط مشی و استراتژی تعیین شده شرکت توزیع و همچنین با انجام متعهدانه وظایف سازمانی خود، مدیریت شرکت را برای رسیدن به اهداف عالی خود در راستای تأمین برق مستمر و پایدار، یاری کنند.

گفتنی است در پایان این دیدار از تلاش، احساس مسئولیت و فداکاری یدالله شهبازیان که موفق به شناسایی، تعقیب و دستگیری سارقین کابل های مسی محور حسین آبادسنندج شده بود، به عنوان الگو و سمبل سیمبانان مسئولیت پذیر و حافظ شبکه با اهداء لوح و هدیه، تقدیر بعمل آمد.

image_pdfimage_print