قطع برق برخی از سرخط ها و ترانس ها در بحران اخیر

مدير توزيع برق شهرستان سنندج خبر داد:

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدير توزيع برق شهرستان سنندج خبر داد: به منظور جلوگيري از برق گرفتگي در مسير بخشداري سيروان تا پشت ديواره سد ژاوه برخي از سر خط ها و ترانس ها بي برق شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد سعید سلطانی گفت: با شروع بارش ها و آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر بخشداری سیروان تا پشت دیواره سد ژاوه به جهت جلوگیری از برق گرفتگی و بروز حوادث، بسیاری از سر خط ها و ترانس های این مسیر بی برق شدند.

وی افزود: در بارش های اخیر بیش از ۱۰۰ اصله تیر فشار متوسط، ۱۱ فقره ترانس و ۵/۸ کیلومتر خط فشار متوسط مسیر بخشداری سیروان تا سد ژاوه از شبکه خارج و دچار خاموشی شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی بحران اخیر خسارت وارد به تأسیسات برق در این بخش حدود ۱۲ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

سلطانی با اعلام اینکه؛ طی چند روز اخیر ضمن بازدید های میدانی، وضعیت خاموشی سد ژاوه مورد رصد قرار گرفت و منطبق با آن تدابیری به جهت پیشگری از افزایش خسارت اتخاذ گردید، تصریح کرد: حضور ۱۵نفر نیروی فنی و عملیاتی و همچنین استقرار ماشین آلات سنگین(لودر، بیل مکانیکی )و برکناری۶ترانس، گواهی بر این موضوع را دارد.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج درپایان گفت: این مجموعه با دقت کافی تمامی اقدامات پیشگیرانه لازم به منظور حفظ پایداری شبکه برق را لحاظ نموده و از تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در رویارویی با هر گونه بحران، بهره خواهد برد.

image_pdfimage_print