تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران از اجرای پروژه تبدیل 1200 متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگه دار روستای گلیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  شهرام بهمنی  در تشریح این خبر گفت: روستای گلیان به علت دوری از شهر و نیز صعب العبور بودن خصوصا در فصل سرما که از یک سو بدلیل فرسودگی شبکه با افت ولتاژ مواجه بوده و از سوی دیگر براساس آمار موجود بیشترین دفعات و مقدار سرقت سیم مسی و همچنین سرقت انرژی در طی سنوات اخیر در این روستاها صورت گرفته است لذا حساسیت موضوع سبب شد این امر در اولویت پروژه های پیشنهادی شهرستان به منظور اجرا در سال ۹۸ قرار گیرد.

بهمنی  با اشاره به اعتباری بالغ بر ۹۴۱ میلیون ریال برای اجرای این پروژه  اذعان داشت: سرانجام با تخصیص اعتباری به مبلغ ۹۴۱ میلیون ریال پروژه بصورت امانی – پیمانی به پیمانکار واگذار گردیده و عملیات اجرایی آن از اول خرداد ماه آغاز گردید .

وی با بیان اینکه تامین برق مطمئن و پایدار از جمله اهداف و برنامه های شرکت می باشد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، در وهله اول جلب رضایت و خدمات رسانی بهتر به  مشترکین بوده و تمام تلاش مجموعه در جهت ایجاد شبکه برق مطمئن و پایدار انجام گرفته است.

بهمنی  در ادامه افزود: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و مرگ حیوانات، مزایای مهم اجرای این طرح ها می باشد که با نظر گرفتن کلیه اصول ایمنی و فنی همچون مقاومت در برابر باد شدید، عوامل جوی و طول عمر مفید شبکه در مناطق روستائی انجام شد.

شهرام بهمنی تشریح کرد : روشنایی معابر روستا در قالب همین طرح کاملا تامین و کمبودهای آن رفع گردید.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در پایان تأکید کرد: اینگونه پروژه ها به دلیل در حال بهره برداری بودن زمان بر بوده  و مشکلات خاصی پیش رو دارد به همین دلایل از  مساعدت و همکاری و صبر اهالی روستای گلیان  در زمان اجرای پروژه ها تشکر و قدردانی نمودند .

 

image_pdfimage_print