تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ آذر ۱۳۹۸

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از راه اندازی بیش از 300 خدمت غیر حضوری به زودی در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در راستای ارتقا خدمات دهی به مشترکین و متقاضیان خدمت و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری و کمرنگ نمودن کاغذ در سطح شرکت توزیع برق کردستان خبر داد.

کوروش هلال بیدختی در تصریح این خبر گفت: در راستای تکریم و رضایت مندی مشترکان برق استان و به منظور کنترل کیفیت خدمات ارائه شده از طریق اعمال مدیریت عملی و کارآمد، پرتال شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با امکانات و خدمات جدید از اسفند ماه سال ۹۷ بارگذاری گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه ای بالغ بر ۸۵۰ میلیون ریال برای راه اندازی این سایت اذعان داشت: آنچه که به عنوان افق عملکردی در شرکت توزیع برق کردستان پیش بینی می شود ارایه صد در صدی خدمات به صورت غیر حضوری به مشترکان است که با تلاش کارشناسان و متخصصان توزیع برق استان کردستان و ایجاد زیر ساخت های لازم، هم اینک امکان دریافت خدمات مختلف از طریق سایت الکترونیکی این شرکت فراهم شده است.

بیدختی در ادامه بیان کرد: با پتانسیلی که از منظر دانش و نیروی انسانی در شرکت توزیع برق کردستان وجود دارد در نظر است که فعالیت های بزرگ دیگری در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا و عملیاتی گردد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به آدرس سایت شرکت (www.kurdelectric.ir) افزود: با ورود به بخش میز خدمت الکترونیکی ۲۶ خدمت به صورت غیر حضری راه اندازی گردیده و امکان ثبت و پیگیری تمام خدمات اعم از خدمات صورتحساب قبض، ثبت درخواست انشعاب برق، افزایش یا کاهش قدرت انشعاب، ادغام یا تفکیک انشعاب و خدمات پس از فروش مانند تغییر نام اشتراک برق، تغییر مکان داخلی کنتور برق، تغییر تعرفه، بررسی صورتحساب و دیگر خدمات فراهم گردیده است.

بیدختی تأکید کرد: این اقدام در راستای توسعه خدمات الکترونیک و قابل دسترس شدن تمام خدمات این شرکت به مشترکین می باشد که برنامه آتی شرکت، غیر حضوری کردن بیش از ۳۰۰ خدمت در معاونت و دفاتر مختلف در سطح شرکت می باشد که به زودی راه اندازی خواهد شد و دولتی کاملا الکترونیکی در اختیار مشترکین و هموطنان استان قرار خواهد گرفت.

وی به مزایای الکترونیکی کردن خدمات اشاره کرد و اذعان داشت: توسعه بستر ارائه خدمات الکترونیکی توسط این شرکت، زمینه ساز کاهش قابل توجه مراجعات، افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات، کاهش مواجه حضوری شهروندان و مشکلات ناشی از این مواجهه و ارتقاء شفافیت در ارائه خدمات است.

کوروش هلال بیدختی در ادامه ضمن اشاره به حذف قبوض برق در کشور عنوان کرد: قابلیت پرداخت آنلاین قبوض برق از طریق مراجعه به سایت این شرکت اکنون امکان پذیر است که افزایش سرعت و امنیت در پرداخت قبوض، کاهش مراجعات مردم به دستگاه های خودپرداز بانکی برای پرداخت قبوض و … از مزایای این اقدام می باشد.

وی در بخش دیگری به الکترونیکی کردن تمام معاملات این شرکت اشاره کرد و گفت: تمام معاملات اعم از مناقصه، مزایده، استعلام و فرمت کلید در دست و … به منظور افزایش سرعت و کاهش مراجعه حضوری و … اکنون در سطح شرکت کاملا به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

بیدختی از میز خدمت و خدمات غیر حضوری، به عنوان امری مهم یاد کرد و بیان داشت: روان سازی درخواست های مردم باید سرلوحه کار شرکت قرار گیرد و اطلاع رسانی ها در خدمات قابل ارائه لازم است به صورت به روز در اختیار مشترکین قرار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بروز بودن تمام اطلاعات در سایت شرکت گفت: تمام اخبار، مراسمات، اطلاعیه های شرکت، پیک برق، بریده جراید و …. به صورت بروز در سایت شرکت بارگذاری می گردد و تمام اطلاعات، خدمات و فعالیت های شرکت در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه به نظرسنجی اینترنتی، دریافت شکایات و پیشنهادات و پرسش و پاسخ مراجعین در سایت شرکت اشاره کرد و تأکید کرد: در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری و دستگاه های اجرایی، پیشگیری از فساد اداری و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، ارتقای سلامت اداری و همچنین افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان، این مجموعه اقدامات عملیاتی گردیده است.

وی به مدیریت مصرف برق نیز اشاره کرد و افزود: خدمات مربوط به مدیریت مصرف در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، عمومی و مشترکین و همچنین محاسبه برخط هزینه های خدمات مشترکین در سایت شرکت به طور کامل موجود است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان بیان کرد: مشترکین و کلیه متقاضیان دریافت خدمت به منظور تسهیل در انجام امور و درخواست های خود، به راحتی می توانند با مدیر عامل شرکت و کلیه مدیران ستادی و شهرستانی از طریق سایت ارتباط برقرار کرده و خواسته ها، شکایات، پیشنهادات، انتقادات و … خود را مطرح نمایند.

لازم به ذکر است راهنمای کامل تما خدمات در سایت شرکت در کنار هر خدمت موجود و مشترکین به راحتی می توانند از آن ها استفاده کنند.

 

image_pdfimage_print