تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از طلب 57 میلیارد و 127 میلیون تومانی مشترکان برق که بخش عمده این مطالبات مربوط به تعرفه خانگی است خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در توضیح این خبر گفت: از مجموع میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان سهم بدهکاران بخش خانگی ۱۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان؛ بخش تجاری ۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بخش صنعت و کشاورزی ۱۶ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان و همچنین ۹۶۰ میلیون تومان در بخش های مختلف اداری  و موسسات دولتی ثبت گردیده است.

وی  افزود: میزان نقدینگی که از سوی شرکت توانیر به شرکت های توزیع پرداخت می گردد به میزان وصول مطالبات شرکت ها بستگی دارد، در واقع می توان گفت براساس قانون هدفمندی یارانه ها، درآمد حاصل از فروش انرژی به عنوان یکی از حامل های مهم انرژی، از منابع تامین پرداخت یارانه ها محسوب می شود و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز به نمایندگی از وزارت نیرو در این خصوص، موظف به وصول بهای برق و انتقال وجوه حاصل از آن به خزانه دولت می باشد.

لهونیان با بیان اینکه هرچه درصد وصول مطالبات بالاتر باشد اعتبارات بیشتری به استان در جهت خدمت رسانی اختصاص می یابد گفت: وصول مطالبات برق از مشترکین در استان تاکنون ۷۶٫۴۳ درصداست، افزایش این میزان به ۱۰۵درصد از جمله برنامه های شرکت برای سالجاری است.

وی قطع برق مشترکان بدهکار را آخرین راه وصول مطالبات این شرکت خواند و عنوان کرد: در صورت نادیده گرفتن اخطارهای کتبی و شفاهی توسط مأمورین قرائت کنتور،  به ناچار برق واحدهای مختلفی که نسبت به هشدارها بی توجهی می کنند قطع می شود چرا که تنها منبع تأمین نقدینگی شرکت توزیع برق پس از فروش انشعاب که آن هم مبلغ ناچیزی است وصول مطالبات مشترکان است که در صورت عدم تحقق این مهم، خدمت رسانی شرکت توزیع برق به نقاط مختلف به دلیل کمبود نقدینگی با مشکل مواجه می شود.

لهونیان در پایان اذعان داشت: مردم با پرداخت های به موقع خود می توانند شرکت را در رسیدن به اهداف خود که همانا تأمین برق مطمئن و پایدار برای یکایک شهروندان استان است، یاری نمایند.

 

image_pdfimage_print