تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۳ شهریور ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار گردید از مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان صرفه جویی هزینه با اجرایی نمودن طرح حذف قبض کاغذی برق در استان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در این نشست با اشاره به اینکه نقش رسانه جهت انجام مأموریت ها و رسالت های شرکت توزیع نیروی برق پررنگ و انکارناپذیر است، اظهار کرد: حضور رسانه نقش مؤثری را در انجام مأموریت و رسالت شرکت داشته است و امید داریم این همکاری روز به روز بیشتر و پر رنگ تر گردد.

وی افزود: سال ۹۷ سالی پرتلاطم و پرفراز و نشیب بود که با تلاش مضاعف مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و با کمترین تنش پشت سر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه در سال ۹۷ بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ پروژه در این شرکت عملیاتی شده است، گفت: این پروژه ها گستره وسیعی از استان را پوشش داده است.

وی با ذکر اینکه تلاش می شود زمان پاسخگویی خدمات به حداقل ممکن برسد، تصریح کرد: برنامه ریزی جهت کاهش زمان اجرا، کیفی کردن و بالابردن سرعت پاسخگویی به مطالبات و تقاضاها در پیش گرفته شده است و با سرعت قابل توجهی رو به رشد می باشد.

لهونیان با اذعان به اینکه در سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان صورت وضعیت داشته ایم، ادامه داد: هدفگذاری و برنامه ریزی در راستای انجام و اتمام پروژه ها در کمترین زمان ممکن بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۹ هزار انشعاب جدید واگذار شد، در ادامه خاطر نشان ساخت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق در استان موجود است که با برق رسانی به ۱۶۹۴ روستای بالای ۱۰ خانوار استان ضریب نفوذ برق درکل استان را به حدود ۱۰۰ درصد رسانده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از بروز بحران خاموشی در استان از تجربیات سال گذشته استفاده شد، گفت: حدود ۸۵ درصد نیروگاه های کشور از سوخت فسیلی استفاده می کنند و در عین حال کمتر از ۱۵ درصد نیروگاه های استان برقآبی می باشند و تنها زیر یک درصد از انرژی های نو تأمین می شود.

وی استفاده از سوخت های فسیلی را دارای تبعات دانست و تصریح کرد: در سال ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز، چهار میلیارد لیتر مازوت و پنج میلیارد لیتر گازوئیل جهت تولید برق مصرف می شود در حالی که تنها ۲۵ درصد این سوخت های فسیلی به برق تحویلی به مشترکین, تحویل میگردد .

لهونیان با ذکر اینکه میزان مصرف برق کشورمان  ۲٫۸ برابر استاندارد و میانگین جهانی مصرف دارد، افزود: در بقیه حوزه های انرژی نیز مصرف کشور چندین برابر استانداردهای جهانی می باشد.

وی با اذعان به اینکه امسال اصلاح فرهنگ و الگوهای مصرف برق در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار مگاوات مصرف فقط مختص به وسایل سرمایشی کشور است که می طلبد صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه امسال در برخی روزها نزدیک به چهار هزار مگاوات مدیریت بار با همکاری و اراده مردم صورت پذیرفت، گفت: خوشبختانه با این اقدام سال ۹۸ بدون هیچ خاموشی پشت سر گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه سال ۹۸ یکی از بهترین سال های شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای الگوسازی اصلاح مصرف بوده است، تصریح کرد: تلاش می شود تا اغلب خدمات صنعت برق در استان ، مکانیزه شود.

لهونیان با اعلام اینکه در راستای اجرایی ساختن طرح حذف قبض کاغذی برق تا به امروز ( ۲۸  مرداد) ۷۲ درصد شماره موبایل مشترکین جمع آوری شده است، ابراز امیدواری کرد: تلاش می شود تا ۱۵ شهریور این رقم به عدد نزدیک به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون اشتراک برق در کشور وجود دارد، بیان کرد: با حذف قبض های کاغذی می توان در بخش اعظمی از هزینه ها صرفه جویی کرد.

وی حذف قبوض کاغذی را یکی از بهترین اقدامات در راستای الکترونیکی کردن خدمات شرکت توزیع نیروی برق توصیف کرد و ادامه داد: سالانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان آثار مثبت و صرفه جویی هزینه با اجرایی ساختن طرح حذف قبض کاغذی بخش انرژی در کشور را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه حذف کاغذ در پروسه اداری این شرکت، در دست اقدام است، تصریح کرد: در آینده ای نزدیک  عمده خدمات شرکت الکترونیکی خواهد شد و فایل ها به صورت الکترونیکی ضبط و ثبت می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اذعان به اینکه طرح “چاوش” که طرح چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه است، از جمله طرح های در دست اجرای شرکت توزیع نیروی برق است .

وی با ذکر اینکه ۹۲ درصد تجهیزات شرکت برق در خود کشور تأمین و ساخته می شود، اظهار داشت: طرح های خوبی در زمینه پاسخگویی به نیازهای مردم در شرکت اجرایی شده که رضایت خاطر مشترکین را به دنبال داشته است.

لهونیان در حوزه تلفات نیز گفت: خوشبختانه در این حوزه رقم تلفات استان کردستان تک رقمی شده و به ۸٫۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث مطالبات در سال ۹۷ میزان وصولی این شرکت به ۱۱۰ درصد رسید، افزود: امسال حدود ۲۵ میلیارد تومان از محل وصول مطالبات سال ۹۷ به منابع شرکت اضافه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان میزان فرسودگی شبکه برق استان را ۲۵ درصد از شش هزار ۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۴ درصد از  ۱۰هزار و ۵۸۸ فشار متوسط استان دانست و توضیح داد: اصلاح و بهینه سازی این حجم از شبکه در کنار ۱۱۷۰ ترانس فرسوده، نیازمند هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.

وی همچنین اشاره کرد: ۴۴ درصد کل روستاهای استان تکخوانی شده اند که این تعداد از نظر میزان مشترکین ۶۶ درصد مشترکین روستایی را تشکیل داده است.

لازم به ذکر است در این نشست تعداد ۱۵ خبرگزاری استان کردستان حضور داشتند.

image_pdfimage_print