تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست هماهنگی بخش صنایع استان کردستان با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان در محل شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ با فرا رسیدن فصل گرم سال و افزایش تقاضای برق، پیک مصرف برق در کشور به طور قابل توجهی بالا می‌رود. این موضوع می‌تواند منجر به خاموشی، افت ولتاژ و اختلال در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی شود. به همین منظور، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در همین راستا نشست‌های مختلفی با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و … برگزار کرده تا با برنامه‌ریزی و همکاری مشترک، از پیک بار به طور موفقت‌آمیز عبور کرد.

این  نشست ها با هدف هماهنگی بخش صنایع و تامین برق پایدار برای مشترکین در طول فصل تابستان، تقاضای برق برای مصارف خانگی و تجاری برگزارشده است. این موضوع می‌تواند فشار زیادی به شبکه برق وارد کند و منجر به خاموشی و افت ولتاژ شود. با همکاری بخش صنعت و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مصرف برق در این بخش، می‌توان تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد.

جلوگیری از اختلال در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی: خاموشی و افت ولتاژ می‌تواند به طور قابل توجهی به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی آسیب برساند. با برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف برق در بخش صنعت، می‌توان از بروز این اختلالات جلوگیری کرد و به حفظ رونق تولید در کشور کمک کرد.

در این نشست، مقررات و تعهداتی که برای هر یک از طرفین (صنایع و شرکت توزیع برق کردستان) در نظر گرفته شده است، از قبیل:

صنایع: موظف به کاهش مصرف برق در زمان اوج بار و همکاری با شرکت توزیع برق در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و سرمایه‌گذاری در زمینه بهینه‌سازی مصرف هستند.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان: موظف به ارائه مشوق‌های لازم به صنایع برای کاهش مصرف برق و ارائه آموزش‌های لازم به صنایع در زمینه مدیریت مصرف و  تامین برق پایدار و باکیفیت برای صنایع است.

با توجه به مباحث مطرح شده در این نشست، انتظار می‌رود که با همکاری بخش صنعت و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، شاهد کاهش خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق باشیم و مقرر گردید شرکت لاستیک بارز استان و معدن زرکوه نسبت به کاهش ۵/۱ مگاواتی ازساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدظهر(شنبه تا پنج شنبه) اقدام کنند.

image_pdfimage_print