تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۹

مدیریت توزیع برق شهرستان سروآباد از اتمام پروژه تبدیل 16هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شهر سروآباد با هدف استاندار سازی شبکه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال خبر داد./

      به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله آذری در تشریح این خبر گفت : در راستای تحقق اهداف شرکت توزیع برق کردستان در حوزه تبدیل سیم به کابل خودنگهدارپس از اتمام و به بهره برداری رسیدن تبدیل ۱۶ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار ،اکنون کل شبکه فشار ضعیف شهر سروآباد در دو فاز مجزا و با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال اصلاح و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه هدف از اجرای این پروژه مهم را استاندارد سازی شبکه توزیع برق   شهرسروآباد با ۲۲۵۰ خانوار از طریق تبدیل آن به  کابل خودنگهدار دانست و گفت: این شبکه شامل ۳۵فیدر  به طول بیش از ۱۶هزارمتر می باشد که از طریق ۱۵دستگاه پست هوایی تغذیه می شود و در حال حاضر هیچ سیم مسی در سطح شهر سروآباد وجود ندارد و کل شبکه شهر سروآباد اکنون از طریق امنیت بالایی برخوردار است.

 وی در ادامه اذعان داشت:  شهرستان سروآباد با جمعیت ۲۲۵۰ خانوار  دارای ۷۳ روستا درمناطق کوهستانی و صعب العبور میباشد که از این تعداد روستا فعلا ۸ روستای آن به مسافت ۲۰ کیلومتر به کابل خودنگهدار تجهیز شده است.

آذری در ادامه با اشاره به مزایای تبدیل سیم به کابل خودنگهدار خاطرنشان کرد:مزایای اجرای این پروژه رفع ضعف ولتاژ ،جلوگیری از سرقت اموال عمومی از جمله سیم مسی ،رفع  حریم تعدادی از ساختمانهای مسکونی و تجاری و عدم نیاز به شاخه زنی و قطع درختان سطح شهر و روستا با هدف کمک به مسائل زیست محیطی را،نام برد.

آذری در پایان به روستای دزلی اشاره کرد و گفت:پروژه تبدیل ۲ هزارو هشتصد متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار دراین روستا شروع شده که امید است در روزهای آتی به بهره برداری برسد.

image_pdfimage_print