اتمام پروژه تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف خیابان ۱۷ شهریور شهر سنندج به کابل خودنگهدار

مدیر توزیع برق شمال سنندج ازتبدیل 22کیلومترشبکه سیمی فرسوده به کابل خودنگهداردرخیابان 17شهریوربااعتبار 11 میلیارد ریال خبرداد .

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۴ تیر ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد آزاد حسینی با اعلام این مطلب گفت: با هدف کاهش تلفات انرژی الکتریکی، کاسته شدن از قطعی برق ناخواسته، ارتقاء ضریب پایداری خطوط برق رسانی و افزایش رضایت مندی مشترکان، این طرح اجرائی شد.

حسینی در تشریح اهمیت نصب کابل‌های خودنگهدار در شبکه برق متذکر شد: کابل خودنگهداربعنوان نسل جدید خطوط هوایی فشارمتوسط وضعیف مزایای بسیاری ازجمله کاهش سرقت ( انشعاب غیرمجاز ) خطرات زیست محیطی برخوردار بوده و امکان اتصال آنها بسیار کم است و این کابل‌ها امکان استفاده‌ غیرمجاز از برق را نیز کاهش می‌دهند.

وی در ادامه اذعان داشت: شبکه فشار ضعیف این محله قدیمی به دلیل فرسودگی زیاد، عارضه دار شده و در زمان ناپایداری جوّی با قطعی برق مواجه بودیم، بنابراین بهینه سازی شبکه توزیع برق محله ذکر شده در دستور کار قرار گرفت و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه اذعان داشت: با اجرای پروژه جمع آوری شبکه سیمی خیابان ۱۷شهریوروتعویض آن به کابل خودنگهداردرحجمی به وسعت ۲۲کیلومتر گام بلندی درزمینه کاهش تلفات ورفع ضعف ولتاژ این منطقه ازسنندج برداشته شد.

وی در ادامه از دیگر تمهیدات برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق را، استفاده از کابل‌های آلومینیومی روکش‌دار که کابل خودنگهدار نامیده می‌شوند، دانست و یادآور شد: قریب به ۲۰ کیلومتر در ۳ ماهه اول سال جاری از شبکه‌ فشار ضعیف شهرستان سنندج به کابل‌ خودنگهداربا هدف اصلاح و بهسازی شبکه برق با اعتباری بالغ بر۱۱میلیاردریال تبدیل شده‌اند و قصد داریم تا پایان امسال با به‌کارگیری ظرفیت های موجود به هدف تعیین شده دست یابیم.     

گفتنی است فرآیندتبدیل شبکه فرسوده انتقال انرژی به کابل ادامه داربوده  وعملیات تعویض واردفازاجرایی شده است .

image_pdfimage_print