تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲ آذر ۱۴۰۰

مدیرتوزیع برق شهرستان دیواندره از احداث بالغ بر3290 مترخط فشارمتوسط در راستای تکمیل سامانه آبگیری سد سیازاخ و تامین برق روستاهای اطراف این سد با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و268 میلیون ریال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطااله میرزایی درتشریح این خبرگفت: این پروژه به طول ۲٫۲کیلومتر از ابتدای سد سیازاخ شروع و درادامه اراضی کشاورزی بیش از ده روستای اطراف سد سیازاخ را، پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه انجام این طرح در قالب عقد قرارداد بصورت ” امانی – پیمانی” به این مدیریت واگذارشده است افزود: این پروژه عمرانی برقرسانی که قریب به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ضمن تامین برق روستاهای اطراف سد که بالغ بر۲۲ هزار هکتار است، می تواند به عنوان خط نفوذی و دو منظوره ازآن بهره برداری شود که از این طریق ظرفیت بالقوه ای برای متقاضیان جدید انشعاب در بخش تولید و اشتغال منطقه، بوجودآمده است.

وی در ادامه افزود: با بهره برداری از این طرح، همه متقاضیان کشاورزی وگردشگری پس از اخذ مجوزهای قانونی می توانند صاحب امتیاز شده و علاوه برداشتن برق پایدار، از تعرفه های تخفیفی نیز، بهره مند شوند.

مدیربرق شهرستان دیواندره نصب  ۳۲ اصله پایه سیمانی واحداث شبکه نیرورسانی دومداره به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی نمودن این طرح عنوان کرد و اضافه کرد: رفع ضعف ولتاژ، ایجادرینگ شبکه ۲۰ کیلوولت ، ارتقای پایداری خطوط برقرسانی و جلب رضایت مشترکان منطقه  از زمره اهدافی است که با اجرای این پروژه، تحقق یافت.

میرزایی درپایان احداث بخشی ازشبکه ۲۰کیلوولت را زمینه مناسبی برای توسعه زیرساخت های منطقه عنوان کرد وگفت: احداث این پروژه براساس طرح جامع منطقه و مطالعات و نیازسنجی های انجام گرفته وطبق برنامه زمانبندی شده به اتمام رسید.

گفتنی است احداث شبکه فشارمتوسط جدید و برکناری شبکه فرسوده قدیم سهم ونقش بسزایی درذخیره منابع آب وکاهش هدر رفت حوزه های آبی اعم ازسطحی و زیرزمینی درمنطقه دارد.

image_pdfimage_print