تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۱ آذر ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از اصلاح و بهینه‌سازی خطوط برق 3 روستا در شهرستان بانه خبر داد و افزود: با اتمام این طرح‌ها، درمجموع شبکه برقرسانی 22 روستا در شهرستان بانه اصلاح و بهینه‌سازی شده است.

  1. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان صلاح قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: اصلاح وبهینه‌سازی شبکه برقرسانی و همچنین تعویض شبکه‌های فرسوده ازجمله وظایف اصلی شرکت توزیع برق استان کردستان است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه افزود: بدین منظور طی دو ماه اخیر عملیات اصلاح شبکه برقرسانی سه روستای بیان دره،باینجان و کانی هلوژه از توابع شهرستان بانه به اتمام رسید.

قادری با اشاره به اینکه همزمان با اجرای این سه طرح، عملیات اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق در روستای کنده سور شهرستان بانه نیز آغازشده که امید است تا پایان آذرماه سال جاری به اتمام برسد.

وی بابیان اینکه برای اجرای ۳ طرح به اتمام رسیده و طرح در حال انجام روستای کنده سور ۱۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است بیان کرد: درمجموع برای اجرای این ۴ طرح در شهرستان بانه ۷ کیلومتر کابل خود نگهدار با سطح مقطع مختلف مورداستفاده قرارگرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه با تأکید بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه برقرسانی ۴۲ روستای شهرستان بانه ساماندهی و اصلاح می‌شود، اظهار داشت: هدف از تبدیل شبکه فرسوده وفشارضعیف برق به کابل خود نگهدار کاهش مخاطرات برق‌گرفتگی، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، نوسازی شبکه، بهبودمبلمان شهری و روستایی، طول عمر شبکه، کاهش سرقت و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز است.

قادری در ادامه به‌سختی کار و صعب‌العبور بودن روستاهای مرزی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان و همچنین فرسودگی شبکه برقرسانی در بسیاری از نقاط، لزوم اجرای این طرح‌ها در این مناطق دوچندان می‌شود.

وی اظهار داشت: با این اوصاف از ابتدای سال تاکنون برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برقرسانی موجود در روستاهای شهرستان بانه ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

image_pdfimage_print