تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز ازطرح تبدیل 102 کیلومترشبکه سیم انتقال انرژی به کابل خودنگهدار دربیش از95روستای این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبداله ابراهیمی درتشریح این خبرگفت: باتوجه به مشکلات سرقت ازشبکه های سیمی فشارضعیف روستایی که منجربه افت ولتاژ ونارضایتی اهالی این مناطق شده بود، طرح اصلاح وبهینه سازی شبکه فشارضعیف هوایی وتبدیل آن ها به کابل خودنگهدار برهمین اساس اجرا و به بهره برداری رسید.

وی درادامه اذعان داشت: فرآیندتبدیل شبکه های سیمی فرسوده انتقال انرژی به کابل خودنگهداردرسقز ادامه داربوده وپیش بینی می شود تا پایان سال جاری بخش عمده ای ازاین شبکه ها درنقاط مختلف این شهرستان بخصوص  درنقاط مختلف روستایی به کابل های خودنگهدارمجهز شوند.

وی درادامه افزایش پایداری شبکه ،جلوگیری از سرقت و رفع حریم مستحدثات و در نهایت استانداردسازی شبکه و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی را از اهداف این پروژه برشمرد وتصریح کرد: باتغییرساختارشبکه روستایی وجابجایی پایه های سواره و پیاده رو، بخش عمده ی مشکلات مربوط به ضعف ولتاژ و قطعی برق دراین مناطق مرتفع گردید.

وی درادامه یادآور شد: برای سال جاری درنظر است عملیات تبدیل شبکه فشار ضعیف شهری و روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر اصلاح و تبدیل به کابل خودنگهدار گردد.

لازم به ذکر است شهرستان سقز باجمعیت ۷۵۰۰ خانوار دارای ۱۵۵روستاست که فعلا بالغ بر۱۰۰روستای آن به کابل خودنگهدارتبدیل شده است ومابقی تاپایان سال آتی اصلاح و بهسازی خواهد شد.

image_pdfimage_print