تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۹ شهریور ۱۴۰۰

معاونت منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از استقرار سیستم مدیریت انرژی ISO50001 به صورت یکپارچه در این شرکت بعنوان اولین دستگاه اجرایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خانم عطایی در تشریح این خبر گفت: با استقرار سیستم مدیریت انرژی به دنبال کاهش مصرف حاملهای انرژی(شامل برق؛ گاز و همچنین آب بعنوان یکی از منابع طبیعی مهم و محدود که برداشت و تولید و توزیع آن مستلزم صرف انرژی قابل توجهی میباشد) هستیم، شرکت توزیع برق کردستان در راستای مأموریت سازمانی خود که همانا توزیع و ارائه برق مطمئن و پایدار میباشد استقرار نظام مدیریت انرژی را به عنوان یکی از اهداف کلان و بخشی از ماموریت سازمانی خود مد نظر قرار داده است.

عطایی در ادامه سخنان خود تأیید کرد: با توجه به اینکه تبدیل شدن شرکت توزیع برق کردستان به سازمان سرآمد جزو برنامه میان مدت شرکت میباشد لذا از اوایل سالجاری همزمان با استاندارد ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸، استقرار سیستم مدیریت انرژی به صورت یکپارچه و برای اولین بار در مجموعه مناطق ده گانه برق کردستان آغاز گردید.

عطایی ادامه داد: الزامات این استاندارد شامل خط مشی؛ شناسایی وضعیت فعلی سازمان؛ استانداردها و ضوابط؛ تعیین اهداف؛ پیاده سازی و در نهایت پایش و ارائه و اجرای راهکارها برای بهبود میباشد.همچنین این سیستم در مرحله نخست شامل مدیریت بر مصرف برق؛ گاز؛ سوخت و آب در کلیه فضاهای اداری و ماشین آلات در سطح کلیه امورها میباشد. یکی از مهمترین فایده اجرای این سیستم صرفه جویی در مصرف منابع انرژی و کاهش آلودگیهای زیست محیطی میباشد.

معاونت منابع انسانی استقرار سیستم انرژی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: ضروری است که همه مدیران و کارکنان شرکت برای استقرار سیستم مدیریت انرژی اهتمام جدی داشته و نسبت به پایش مستمر و بهینه نمودن مصرف انرژی در قالب یک سیستم منسجم و پویا اقدام نمایند. لازم بذکر است در استقرار سیستم مذکور حوزه های کاری معا ونتهای فروش و خدمات مشترکین و مالی و پشتیبانی شرکت در سطح استان- بعنوان صاحبان اصلی فرایند های مرتبط- بصورت ویژه در اجرای برنامه های پیاده سازی با دفتر توسعه مدیریت همکاری دارند

عطایی در بخش پایانی سخنان خودگفت: اجرای این استاندارد به منظور هدایت سازمان در جهت کاهش هزینه انرژی و دیگرموارد تاثیرگذار بر محیط زیست از طریق یک مدیریت نظام مند میباشد.

image_pdfimage_print