تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۰

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان طی اطلاعیه‌ای از آمادگی اکیپ های عملیاتی و اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در مواجه با خاموشی‌های احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار در تشریح آمادگی اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در مواجه با خاموشی‌های احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو گفت: با توجه به هشدار‌های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش شدید باران و برف و همچنین رعدوبرق در برخی از نقاط استان، تمام اکیپ‌های عملیاتی واجرایی برای مقابله با این شرایط و رفع مشکلات احتمالی در صورت وقوع حوادث پیش بینی نشده در شبکه‌های توزیع برق، آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی ازساختارانتقال و توزیع انرژی برق استفاده از شبکه‌های هوایی است، افزود: هنگام وقوع رخدادهای طبیعی نظیر بارش برف و باران شدید، رعدوبرق و طوفان، ایجاد اختلالاتی درمسیرتامین انرژی برق مشترکان محتمل خواهد بود.

رسولی تبار اظهار داشت: بدین منظور بیش از ۱۴۰ اکیپ عملیاتی و اجرایی در سطح شهرها و‌روستاهای استان برای رفع ناپایداری‌ها و حوادث احتمالی با امکانات لازم و موردنیاز در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از شرایط پیش رو، بلافاصله انجام‌وظیفه نمایند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: خادمان حوزه صنعت توزیع برق استان همواره در تمامی مقاطع حساس و بحرانی در کنار مردم شریف استان بوده‌اند و تمام تلاش خود را به‌صورت شبانه‌روزی جهت پایداری شبکه به کار خواهند گرفت.

وی افزود: تاکنون از ۵۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان ۳۳۰۰ کیلومتر آن به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده تا در زمان بحران، شاهد کمترین میزان ناپایداری در شبکه‌های توزیع برق استان باشیم.

رسولی تبار اظهار داشت: خوشبختانه در بارش‌های چند روز اخیردرسطح استان، برق تمام مناطق شهری و روستایی پایدار بوده وحوادث اندک ایجاد شده ،در کمترین زمان ممکن مرتفع گردید.

وی در پایان با اشاره به اینکه راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای اعلام خاموشی‌ها و مشکلات در حوزه برق، دانلود و نصب اپلیکیشن “برق من” است افزود: شهروندان می‌توانند موارد احتمالی قطعی برق و اختلالات ایجاد شده در تامین برق پایدار شهروندان را یا از طریق سامانه ۱۲۱ واحد عملیات و‌اتفاقات برق ویا از طریق همین اپلیکیشن اطلاع دهند تا توسط همکاران عوامل اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان در اسرع وقت پیگیری‌ و اقدام لازم انجام شود.

image_pdfimage_print