تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از احداث مجدد و بازسازی ۵ هزارمتر شبکه مسروقه برق سطح شهرستان بیجار در فروردین ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمدمرادیان با اشاره به اینکه این میزان سرقت در بازه زمانی ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون در سطح شهر و روستاهای تابعه بیجار انجام شده ، گفت : سارقان با این عمل مجرمانه خود و سرقت سیم های مسی ، سیم های آلومینیومی ، برقگیر پلیمری ، مقره های سوزنی ، قطع کننده های سیلیکونی و کابل های فشار ضعیف بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال خسارت به تأسیسات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان وارد کردند .

وی افزود : شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  اصلاح و تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار  را به جهت کاهش سرقت شبکه سیمی برق در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده و در همین راستا تا پایان سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق  شهرستان بیجار با کابل خودنگهدار اصلاح و بهسازی شد .

محمد مرادیان با بیان اینکه سرقت تجهیزات و تأسیسات برق همواره یکی از معضلات جدی صنعت برق است افزود: برگزاری گشت های تلفیقی با نیروی انتظامی ، انجام مکاتبات با مراجع قضایی و تهیه و انتشار محتوای آموزشی از طریق رسانه ها  برای همشهریان از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با سرقت تجهیزات به صورت مداوم در حال انجام است .

وی اظهار داشت: اعمال خاموشی های بلند مدت ، وارد آمدن خسارت به شبکه توزیع برق و لوازم برقی مشترکان و در نهایت نارضایتی مردم از جمله پیامدهای سرقت تجهیزات برق است .

محمد مرادیان در پایان ضمن تأکید بر نقش مهم همکاری مردم در این موضوع گفت : همشهریان عزیز در صورت مشاهده افراد مشکوک در ساعات غیر متعارف به ویژه در محدوده زمانی ۱۲ بامداد تا پنج صبح که در حال صعود و یا فرود از تیرهای برق بودند مراتب را به شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی و یا سامانه تلفنی ۱۲۱ شرکت توزیع برق استان کردستان اطلاع دهند.

image_pdfimage_print