تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ آبان ۱۴۰۰

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق کردستان از خریددستگاه مسیریاب کابل ام آر تی ۷۰۰خبرداد وگفت : این دستگاه ازامکانات مدرن کامپیوتری ونرم افزاری برخوردار بوده و می توانند مسیریابی کلیه کابل های زیرزمینی وشبکه دفنی ( تکفاز وسه فاز ) را درانواع کابل های خشک و روغنی با دقت و سرعت، بالا انجام دهد.

فاتح عبدی با تاکید بر اهمیت استفاده از دستگاه مسیریاب کابل اظهارداشت : مقادیر زیادی شبکه بصورت زیرزمینی و دفنی درمحدوده اصلی مراکز شهرهای استان کردستان قرارگرفته و برای پیداکردن خطاهای اتصال به زمین وعیوب احتمالی تاعمق  ۵ متردرشبکه های زیرزمینی به این دستگاه نیاز مبرمی وجود داشت که برای اولین بار این امکان در کردستان فراهم گردیده است.

عبدی با بیان اینکه یکی ازمزیت های مهم این دستگاه کاهش میزان حفاری برای تعمیرشبکه های زیرزمینی است ، اضافه کرد: این دستگاه می تواند به سرعت و بطور موثر مسیر کابل و انشعابات غیرمجاز را با دقت بسیار بالا درحالت برق دار و بی برقی مشخص نماید. اکنون ایجاد این بستر درکردستان سبب شده است تا مدت زمان خاموشی ناشی ازاتصال کابل درشبکه کاهش یابد و از طرف دیگر سبب کاهش درانرژی توزیع نشده میشود.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق کردستان دربخش دیگری ازسخنان خود اذعان داشت: تجهیزات اصلی دستگاه مسیریاب فوق ، مطابق با آخرین تکنولوژی روز شامل ،یکدستگاه LED نشان دهنده قدرت سیگنال دریافتی وگیرنده وفرستنده صوتی باقدرت ودقت بالا وهمچنین سنسورهای الکترومغناطیسی باقدرت بالا درمکان یابی می باشد که اعتبار هزینه شده برای خریداین دستگاه ۲۷۵۰ میلیون ریال بوده که اکنون مورد بهره برداری است.

به گفته وی طی دو ماهی که ازتحویل این دستگاه گذشته است ، ۶۰ مورد مشکل خطوط کابل های  زیرزمینی بررسی و عیب یابی و رفع شده است .

image_pdfimage_print