تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۰

رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق مشترکین پر مصرف و ادارات سطح استان با همکاری سپاه بیت المقدس و سازمان بسیج استان در روز چهارشنبه، 6 مرداد ماه رأس ساعت 11 صبح به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع برق استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان، مدیر عامل این شرکت در تشریح این خبر گفت: این رزمایش به صورت عملیاتی و با حضور فرمانده هان بسیج کشور و مدیران ارشد صنعت برق با هدف راست آزمایی و تداوم اقدامات انجام شده توسط پایگاه های بسیج تمامی ادارات دولت و نیز سپاه های استانی به منظور تقلیل مصرف برق دستگاه های اجرایی تا سقف ۵۰ درصد  به نسبت مدت مشابه در سال گذشته و نیز کاهش حداقل ۱۰ درصدی سایر مصارف برق ( به خصوص اصناف پر مصرف ) برگزار شد.

لهونیان در ادامه سخنان خود به فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: کاهش بارندگی ها، کمبود منابع آب و همچنین محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، در تابستان امسال باعث شد تا تراز تولید و مصرف برق  متعادل نباشد که این امر ضرورت مدیریت مصرف برق را برای جلوگیری از اعمال خاموشی خصوصا در تابستان سالجاری، دوچندان می کند.

لهونیان در ادامه به نقش سپاه و بسیج در زمینه های گوناگون اشاره کرد و افزود: سپاهیان و بسیجیان از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برای کمک در این شرایط برخوردار هستند و می توانند شرکت توزیع برق را در ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین، یاری رسانند، این مهم عزم ملی را می طلبد و هر زمان نیاز به حضور عمومی باشد سپاه و بسیج می توان نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: مشترکین پر مصرف به صورت دوره ای رصد می شوند و مشترکینی که مصارف غیر متعارف دارند، قطع خواهند شد.

لازم به ذکر است این رزمایش در استان کردستان با حضور جانشین سپاه بیت المقدس و تعدادی از فرمانده هان نظامی و مسئول سازمان بسیج کارمندان ادارات کل برگزار گردید.

در این رزمایش در استان کردستان ۴۰ اکیپ اجرایی و عملیاتی و با حضور ۱۶۰ نفر از نیروهای عملیاتی حضور داشتند که در این مانور بیش از ۵۰   نقطه در سطح استان که مصرف غیر متعارف برق داشتند، قطع شد.

image_pdfimage_print