تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم معاون فروش وخدمات مشترکین با بیان این که زمان  برقراری انشعاب (تحویل کنتورمشترکین) مستلزم تامین شرایط فنی(وجود شبکه و ظرفیت کافی) میباشد گفت : سازندگان کلیه اماکن به منظورجلوگیری از تاخیر در تامین برق واحدهای خود، لازم است قبل ازدریافت پروانه ساختمان با مراجعه به برق شهرستانهای تابعه نسبت به اعلام تعداد و قدرت انشعابهای مورد نیاز در زمان اتمام ساخت و ساز به اداره برق شهرستان مربوطه اقدام نمایند.

خرم با اشاره به ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان ومبحث ۱۳مقررات ملی ساختمان مرتبط با مهندسی برق و همچنین مبادله تفاهم نامه شیوه نظارت برطراحی واجرای استاندارد برق کلیه اماکن که بین وزارت راه، مسکن وشهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی کشور مبادله و توسط وزارت نیرو به شرکتهای توزیع برق ابلاغ شده است اظهارداشت: با ابلاغ این شیوه نامه از تابستان سال ۱۳۹۴فقط به ساختمانهایی که تاسیسات برقی استاندارد از جمله سیستم حفاظتی و ارت را اجراکرده باشند، انشعاب برق واگذارمی گردد .

وی باتاکید براینکه که ممکن است  برای برق رسانی نیاز به کابل کشی ، تقویت یا احداث پست باشد، اضافه کرد: اجرای این موارد نیاز به زمان دارد به همین دلیل مختصات محل و فاصله از شبکه برق مهم هستند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان دربخش دیگری ازسخنان خود درموردمتقاضیان انشعاب با قدرت کمتر از ۳۰ کیلووات گفت: تشخیص مقدار برق درخواستی برعهده شرکت توزیع و بر اساس مجوزهای ارائه شده ازمراجع ذیربط است . درحال حاضر انشعاب های ۳۲ ، ۲۵ و ۱۵ آمپراستانداردهستند ؛ اعطای انشعاب ۱۵آمپرضوابط خاص دارد و فقط برای مناطق روستایی وعرصه های زیر۶۰ متر، قابل درخواست است .

وی با اشاره به این که درصورت استفاده از برق بیش از ظرفیت تاسیسات منصوبه از جمله کابل و ترانسفورماتور گفت: با اتصال مشترکین جدید به شبکه برق و افزایش بار شبکه(در صورتیکه این افزایش بار بیتر از ظرفیت شبکه باشد) ، تاسیسات برق دچار خرابی و خسارت میشوند ؛ لذا مشترکین زمانی که پروانه ساختمان را می گیرند بایدهمزمان برای برق نیزدرخواست دهند تا درکمترین زمان ممکن بستر و شبکه لازم، ایجاد گردد.

هیوا خرم با اشاره به اینکه طبق مقررات در مواردی احداث بخشی ازنیرورسانی(تحت عنوان تعهدات فنی متقاضی) بر عهده متقاضیان است گفت : اگرمتقاضیات تعهدات فنی خودشان را انجام ندهند وبستر را آماده نکنند، امکان برقراری انشعاب آنها وجود نخواهد داشت.

گفتنی است در روزهای اخیر تعداد محدودی از متقاضیان گلایه هایی درباره تاخیردرارائه کنتور داشتند اما معمولا شرکت توزیع  برق کردستان  درپاسخ، آماده نبودن بستربرقرسانی  رادلیل تاخیرها دانسته است.

image_pdfimage_print