تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ دی ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: سقز با ۹۲ هزار انشعاب برق شهری و روستایی دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است که توانست بدون ثبت هیچ خاموشی ، روزهای سخت بارشی چند روز اخیر را پشت سر بگذارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: سقز با جمعیتی بالغ‌بر ۱۶۵ هزار نفر و ۹۲ هزار انشعاب برق در شهر و روستاهای این شهرستان، دومین شهرستان پرجمعیت در استان کردستان محسوب می‌شود.

ابراهیمی به بارش‌های چند روز اخیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازمان هواشناسی، شهرستان سقز با دمای منفی ۲۶ درجه دومین شهرسرد کشور بود که بارش برف ۵۸ سانتی‌متری نیز در این شهرستان به ثبت رسید.

وی بیان کرد: با این اوصاف، طی چند روز اخیر با وجود بارش سنگین برف در سقز، هیچ‌گونه خاموشی در مناطق شهری و روستاهای این شهرستان وجود نداشت که این نشان از وضعیت مناسب شبکه توزیع برق در این شهرستان است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۵۰ روستای شهرستان سقز از نعمت برق برخوردارند، افزود: باوجود شدت بارش‌ها در نواحی مرزی این شهرستان، روستاهای مرزی با هیچ قطعی در شبکه برق مواجه نبودند.

وی در ادامه گفت: طول شبکه فشار متوسط در شهرستان سقز ۱۵۰۰ کیلومتر است که طی چند ماه اخیر بیش از ۸۰۰ کیلومتر آن اصلاح و تعمیرشده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در پایان اظهار داشت: درحال حاضر شبکه سیم مسی در ۸۲ روستای شهرستان سقز به کابل خودنگهدار تبدیل‌شده است که ۷۰ مورد آن در سال جاری انجام‌شده است و روند اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق سایر روستاهای باقی‌مانده همچنان ادامه دارد.

image_pdfimage_print