تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ تیر ۱۴۰۰

مدير توزيع برق شهرستان سقز از احداث فيدر تغذيه كننده 20 كيلو ولت مولان آباد با هدف رفع خاموشي هاي ناخواسته و رفع افت ولتاژ تحميلي بر روي فيدر زيويه با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و هفتصد ميليون ريال خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با افزايش اين فيدر ديگر شاهد نوسانات و ناپايداري برق در برخي از نقاط شبكه برق روي فيدر زيويه نخواهيم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیرتوزیع برق شهرستان سقز با بیان این که صنعت برق از جمله زیربنایی ترین بخش توسعه کشور است  و تمام سعی و تلاش خود را در جهت ارائه برق مطمئن و پایدار در بخش صنعت  و کشاورزی به کار بسته است اظهار داشت: فیدر جدید مولان آباد این شهرستان با ۱۳۰ متر کابل کشی فشار متوسط زمینی و ۵۱۰ متر فشار متوسط  هوایی احداث و به بهره برداری رسید.

ابراهیمی  در تشریح این خبر افزود: در پی روند رو به افزایش مصرف برق استان و افزایش بار مصرفی، ظرفیت فیدر زیویه پاسخگوی وضعیت جدید نبوده و از این رو احداث یک فیدر جدید در دستور کار قرار گرفت و وارد فاز اجرایی شد.

وی تامین برق با کیفیت و بهبود رضایتمندی مشترکین را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد و بیان کرد: با به مدارآمدن فیدر جدید مولان اباد، تعداد فیدرهای برق شهرستان سقز به ۲۲ فیدر افزایش یافته است؛ با احداث فیدر جدید مولان اباد که کاهش ضعف ولتاژ فیدر زیویه را به همراه داشته، ضعف ولتاژ مسیر خط نفوذی قشلاق رضا که اعتراض برخی از کشاورزان آن منطقه  را به دنبال داشته است مرتفع گردید.

مدیر توزیع  برق شهرستان سقز در پایان بیان داشت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و هفتصد میلیون ریال هزینه شده است که با بهره برداری از آن شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط انتهایی فیدر خواهیم بود.

image_pdfimage_print