تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق در استان کردستان در بهمن ماه سال جاری نسبت به زمان اوج سرقت ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد منتظری مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در دیدار با تعدادی از فرماندهان و کادر انتظامی استان کردستان به سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین سرقت های صورت گرفته در سال جاری مربوط به آبان ماه بوده که این میزان در بهمن ماه سال جاری ۵۰ درصد نسبت به زمان اوج سرقت ها کاهش یافته است.

وی افزود: با اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در شبکه، سارقین بیشتر به سرقت سایر تجهیزات شبکه از جمله ترانس و فیدرها روی می آورند که در همین راستا ضروریست اقدامات لازم و پیشگیرانه جهت هوشمندسازی شبکه برق انجام شود.

منتظری با تاکید بر اینکه مقصد بیشتر سرقت های خرد صورت گرفته، مراکز جمع آوری ضایعات است، افزود: در حال حاضر ۳۴ مرکز جمع آوری ضایعات بدون پروانه و ۵۴ واحد دارای پروانه در استان کردستان وجود دارد که ضروریست تا با هماهنگی بیشتر مراجع قضایی و انتظامی ماهانه دوبار از این مراکز در سطح استان بازدید به عمل آید.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به ارائه موضوع به اشتراک گذاشتن اطلاعات سارقین تجهیزات شبکه برق بین شرکت توزیع برق استان با فرماندهان و کادر انتظامی استان کردستان پرداخت و افزود: با انجام اینکار دسترسی به سارقین راحت تر وکوتاهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تهیه اطلس مناطق جرم خیزسطح استان توسط دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان در حال انجام است، افزود: با انجام اینکار زمان و مکان سرقت تجهیزات درنرم افزار جی آی اس ثبت می شود و در نهایت بیشترین بازدید ها از مناطق جرم خیز استان صورت خواهد گرفت.

منتظری در پایان با اشاره  به اینکه نگرانی ما جهت سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق در ایام تعطیلات بیش از هر زمان دیگری است، افزود: لازم است پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کردستان همچون گذشته در این ایام نیز ما را در تامین برق پایدار برای شهروندان یاری نمایند.

image_pdfimage_print