تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: شبکه برق روستای سورهال و صادق آباد این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان اصلاح و بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کیومرث آقا محمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: بازسازی و بازآرایی شبکه برق روستای سورهال که از حدود یکسال پیش و روستای صادق آباد که از حدود دوسال پیش آغاز شده بود، هفته جاری به پایان رسید.

آقامحمدی افزود: پروژه روستای سورهال در سه بخش اجرایی شامل جابجایی و تعویض ۲۰ اصله تیر در سطح معابر روستا، انتقال شبکه ۲۰ کیلوولت روستا به مسیر معبر اصلی روستا و همچنین تبدیل ۱۲۰۰ متر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار اجرا شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان افزود: پروژه روستای صادق آباد نیز در چهار بخش اجرایی شامل جابجایی خط فشار متوسط، جابجایی خط فشار متوسط روستا، تبدیل ۲۴۰۰ متر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار هوایی و تکمیل روشنایی معابر روستا و جابجایی ۲۲ پایه روشنایی جهت بازگشایی معابر اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی شبکه برق روستای سورهال بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه آزاد سازی نوار حریم الکتریکی نقض شده به دلیل توسعه ساخت و سازها، ایمن سازی و رفع کانون های پرخطر، افزایش پایدار شبکه برق و جلوگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق عنوان کرد.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان در ادامه گفت: با حذف شبکه های تک فاز و جایگزینی کل شبکه ی روستا با شبکه سه فاز، کیفیت برق روستای سورهال شهرستان دهگلان تا حد زیادی بهبود یافت.

آقا محمدی در پایان گفت: امید است روستانشینان و سایر دستگاه های متولی درامور مرتبط با ساخت و سازها، همچون گذشته قوانین مربوط با حریم شبکه برق را در راستای پیشگیری از ایجاد کانون خطر برای خود و اشخاص ثالث و تحمیل هزینه های اضافی جابجایی شبکه برق را به درستی رعایت نمایند.

 

image_pdfimage_print