تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۵ بهمن ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از تبدیل شبکه سیمی ۳ روستای شهرستان سروآباد به کابل خودنگهدار خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: شبکه برق ۳ روستای گوشخانی،تفلی وکرآباد شهرستان سروآباد به طول ۹ کیلومتر اصلاح وبه کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها بیش از ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد، افزود: از ۷۲ روستای بالای ۵ خانوار در شهرستان سروآباد تاکنون شبکه برق ۵۷ روستا به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

آذری با اشاره به اینکه شبکه فشار ضعیف برق در این روستاها به دلیل فرسودگی، در شرایط ناپایداری آب و هوا با قطعی برق مواجه می شد، افزود: همزمان با اجرای این طرح علاوه بر تعویض چراغ های روشنایی آسیب دیده، تیرهای واقع شده در معابر و کوچه ها ساماندهی شده و مشکل حریم نیز مرتفع گردید.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد بیان کرد:مقرر است تا پایان سال جاری شبکه برق روستاهای باقی مانده دراین شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مخاطرات برق گرفتگی،ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، نوسازی شبکه، بهبودمبلمان  شهری وروستایی و همچنین کاهش سرقت وجمع آوری انشعابات غیر مجازعنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی وفرسودگی تاسیسات وشبکه ها درمناطق کوهستانی همچون  شهرستان سروآباد، لزوم اجرای چنین طرح هایی دراین مناطق دوچندان است .

image_pdfimage_print