تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۳ بهمن ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه این شرکت در بارش های هفته گذشته عملکرد و نتیجه مطلوبی از خود بجایی گذاشت، افزود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته طی چند سال اخیر شرکت توزیع برق کردستان در این بارش ها متحمل خسارت زیادی نشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: خوشبختانه نیروهای عملیاتی و اجرایی این شرکت موفق شدند در شرایط بحرانی مربوط به بارش برف طی هفته گذشته، عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند.

وی بیان کرد: با توجه به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی  و آمادگی کلیه کارکنان عملیاتی و اجرایی این شرکت و علی رغم مسدود بودن برخی راه های مواصلاتی،  ۷۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی با کلیه امکانات و ادوات در اختیار به مناطق آسیب دیده اعزام شدند تا در کمترین زمان ممکن اقدام به رفع خاموشی ها وتامین برق پایدار برای مشترکین نمایند.

لهونیان با اشاره به اینکه شبکه برق مناطق شهری در کمتر از ۲ ساعت از آغاز شروع بارش‌ها پایدار گردید، اظهار داشت:این بارش ها منجر به قطعی برق شبکه برق در ۲۱۳ روستای استان شد که با تلاش اکیپ‌های واحدهای عملیات و اتفاقات برق، شبکه برق ۱۷۴ روستا درکمتر از ۲۴ ساعت ودیگر روستاهای باقی مانده با توجه به شرایط سخت و صعب العبور منطقه و بسته بودن راه های مواصلاتی در کمتر از ۴۸ ساعت به شبکه سراسری برق متصل گردید.

وی افزود:به توجه به حجم بارش ها در بعضی از مناطق شکستن درختان  بر روی شبکه توزیع برق موجب پارگی سیم و اتصالی برق شده بود، که خسارت عمده ای به شبکه توزیع برق استان در مقایسه با شرایط مشابه در سالهای گذشته وارد نشد.

لهونیان با ابراز خرسندی از اینکه فعالیت های چندسال اخیر باعث شده تا شبکه توزیع برق متحمل خسارت زیادی نشود، خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدارو همچنین اجرای طرح بهارستان به منظور اصلاح و بهینه سازی شبکه برق و جمع آوری شبکه های فرسوده از جمله اقدامات بسیار مهم و حیاتی بود که در سطح شرکت عملیاتی گردید و اکنون نیز با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: در ۲ سال و نیم اخیر با وجود تحریم ها و فشار اقتصادی، سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فرسوده با ببش از ۵ هزار میلیارد ریال هزینه، اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که اجرای این طرح باعث شد دربارش های اخیر کمترین مشکلات و قطعی‌ها را در سطح شبکه فشار ضعیف داشته‌ باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: مقرر است امسال شبکه برق ۴۲۰ روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان و بااعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان اصلاح و بهسازی شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح بهارستان ۵۸ درصد در استان پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: درمجموع در ۱۵۰ روستای استان این طرح به‌طور کامل اجراشده و ۸۰ روستای دیگر نیز از پیشرفت بیشتر از ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بهارستان و تبدیل کابل مسی به خودنگهدار همچنان در استان ادامه دارد، افزود: بدون شک اصلاح و بهسازی کامل شبکه برق تا پایان سال ۱۴۰۱ موجبات پایداری شبکه درتمام نقاط شهری و روستایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان گفت:طی هفته گذشته درشبکه برق فشارمتوسط هیچ خاموشی ثبت نشد که این خود نشان دهنده فعالیت های صورت گرفته طی چندسال اخیر درحوزه اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق بوده است.

image_pdfimage_print