تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان از اتمام عملیات بهینه سازی و بازآرایی شبکه برق دو روستای بلدستی و آزرند با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کیومرث آقا محمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: توجه ویژه به تامین برق روستاها وهمچنین رفع مشکلات و زیرساخت روستایی با هدف تامین انرژی پایدار می تواند زمینه ساز رونق بخش کشاورزی در روستاها و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا و در ادامه طرح های جهادی اصلاح وبهسازی شبکه های برق روستاهای استان، شبکه برق ۲ روستای بلدستی و آزرند در شهرستان دهگلان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اصلاح وبهسازی شد.

آقا محمدی درادامه با اشاره به اینکه در اجرای این طرح بیش از ۶ هزارمتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار و۱۱ پایه فرسوده تعویض ونوسازی شد، افزود:همزمان با اجرای طرح ، ۳ دستگاه پست هوایی اصلاح و ۲۷ شعله چراغ روشنایی معابر نیز در روستاهای  بلدستی و آزرند نصب گردید.

وی با اشاره به اینکه بروز هر گونه اختلال در شبکه های توزیع برق می تواند مشترکین را با مشکل مواجه کند، گفت : عمده ترین راه بهبود قابلیت اطمینان شبکه های توزیع، نصب تجهیزات کلید زنی همچون سکسیونرها است.

وی با بیان اینکه نقاط مخاطره آمیز وخطرآفرین دراین دو روستا با جابجایی شبکه، رفع حریم شد اظهار داشت: در مجموع از ۲۶ روستای مورد هدف طرح بهارستان در دهگلان تاکنون این طرح در ۶ روستا به اتمام رسیده است.

image_pdfimage_print