تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۴ دی ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه طرح بهارستان در کردستان از پیشرفت ۵۲ درصدی برخوردار است، افزود: این طرح به‌صورت کامل در ۱۱۷ روستای استان به اتمام رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: طرح بهارستان اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند تا در یک فرآیند ۵ ساله شبکه برق روستاها را بهسازی ‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح بهارستان کاملاً روستا محور است، افزود: اعتبار موردنیاز برای اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه‌های برق روستایی، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عوارض برق تأمین می‌شود.

لهونیان هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: مقرر است امسال شبکه برق ۴۲۰ روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان و بااعتباری بالغ‌بر ۵۶ میلیارد تومان اصلاح و بهسازی شود.

وی با تأکید بر اینکه روستاهای مشمول این طرح در سطح استان پراکنده هستند، اظهار داشت: بیشترین روستاها با ۷۱ مورد مربوط به شهرستان سنندج است که ۴۴ روستا در حوزه سنندج شمالی و ۲۶ روستا نیز در سنندج جنوبی قرار دارد.

لهونیان با اشاره به اینکه از ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌شده تاکنون موفق به جذب ۴۵ میلیارد تومان آن شده‌ایم، افزود: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته برای اجرای کامل طرح بهارستان در ۴۲۰ روستای استان کردستان، نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر اینکه طرح بهارستان ۵۲ درصد در استان پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: درمجموع در ۱۱۷ روستای استان این طرح به‌طور کامل اجراشده و ۱۸ روستای دیگر نیز از پیشرفت بیشتر از ۷۵ درصدی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در تمام ۲۶ روستایی موردهدف در شهرستان کامیاران به طور کامل اجراشده است، خاطرنشان کرد: کامیاران اولین شهرستانی است که طرح بهارستان و اصلاح و بهسازی شبکه برق آن به‌طور کامل انجام‌شده است.

لهونیان در پایان گفت: قرار است شبکه برق ۴۲۰ روستای تعیین‌شده در استان کردستان تا پایان سال جاری اصلاح، توسعه و بهسازی شود.

image_pdfimage_print