تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان  هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارتقا همکاری ها میان دو دستگاه و بهره گیری از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در راستای خدمات به جامعه عنوان کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی برارتباط موثربین شرکت ودانشگاهیان افزود: درراستای گام برداشتن درمسیربرنامه استراتژیک شرکت ،مسائلی مانندکاهش تلفات،کاهش انرژی های توزیع نشده،استفاده ازانرژی های نو،مدیریت بحران ،تکنیک های داده کاوی،مدیریت مصرف انرژی وکاهش مراجعه حضوری مردم وجود داردکه شرکت باکمک دانشگاه درصدد برطرف کردن آن می باشد.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان با اشاره به اینکه در سال های اخیر فعالیت های شرکت توزیع بر پایه علمی انجام می شود اظهارکرد: شرکت توزیع درصدد است با ورود به فاز علمی و مهندسی فعالیت های شرکت از روال سنتی فاصله بیشتر گیرد و در راستای بهینه سازی موثرتر وارد فضای جدیدی شود.

وی از دانشگاه به عنوان یکی از ظرفیت های علمی کشور نام برد و بر بهره گیری از ظرفیت علمی و تیم قوی دانشگاه در جهت برطرف کردن نیازهای جامعه در حوزه اقتصادی تاکید کرد..

لهونیان در بخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد: تغییرنگرش به تغییرمدل ذهنی و نهایتا تغییر در رفتارمصرفی مردم نیازمندکارعلمی است و ما دراین زمینه ازدانشگاهیان میخواهیم که با استفاده ازعلوم اجتماعی درتغییرنگرش و رفتارمصرفی ما را یاری دهند بطوریکه مشترکین ضمن پی بردن به ارزش واقعی برق از بد مصرفی به مصرف صحیح انرژی برسند

لهونیان فعالیت های پژوهشی و تحقیقی و پرداختن به صنعت را نیاز امروز جامعه دانست و افزود:امروزصنعت برق ،بعنوان پیشروترین وکلیدی ترین صنعت کشور،گستره ای به پهنای تمام ایران اسلامی رابامشترکان تعرفه های مختلف تحت پوشش قرارداده است وجایگاه کلیدی این صنعت به حدی است که هرگونه اختلال درروندکاری آن زمینه ساز اختلال درروندسرویس دهی صنایع بالادستی خواهدشد. امید است با همکاری  دانشگاه و شرکت توزیع فعالیت های این صنعت  پررنگ تر شود

 مدیرعامل برق کردستان همچنین  استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را رویکرد جدید وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در این راستا تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور جزو برنامه های وزارت نیرو است، امید است کردستان نیز در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به محدود بودن انرژی و نیز وسیع و گسترده بودن مصرف در جامعه تاکید کرد: میزان تولید و مصرف با هم همخوانی ندارند ، بطوریکه مصرف انرژی در کشور ما ۲ برابر مصرف سایر کشورهاست.

لهونیان دربخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد با همکاری های دو سویه دانشگاه و شرکت توزیع شاهد نوآوری و خلاقیت در تمام عرصه های کاری باشیم.

درادامه این نشست ریاست دانشگاه کردستان  ارتباط و تعامل شرکت توزیع با مرکز علمی و پژوهشی دانشگاه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تفاهم نامه بهانه ای برای آغاز کار است اما هدف نیست بلکه آغاز راه است.

وی با تاکید برارتباط دانشگاه باجامعه وصنایع  رادرراستای پاسخگویی به نیازهای جامعه ضروری برشمرد و اظهارکرد: دانشگاه تنها یک مرکز آموزشی _ پژوهشی نیست بلکه حل مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، دغدغه دانشگاه کردستان است و دانشگاه از تمام ظرفیت ها در راستای اقتصادی کردن و کاهش مصرف انرژی در جامعه با شرکت توزیع همکاری خواهد کرد.‌

لازم به ذکر است تفاهم نامه در ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ در چهل و چهار بند با حضور جمعی از مدیران ۲ دستگاه در محل دانشگاه کردستان مبادله گردید.

image_pdfimage_print