تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۲

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از استقرار و متمرکز شدن اپراتورهای واحد فوریت های برق ( ۱۲۱) کلیه شهرستان های استان در سنندج مرکزاستان، با هدف ارتقا کیفیت پاسخ دهی سامانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سید محمد فتحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: در گذشته سامانه ۱۲۱ در هر شهرستان به صورت مجزا فعال بود، اما اکنون این واحد به صورت متمرکز در سنندج مرکز استان، متمرکز شده و در حال فعالیت است.

فتحی با تاکید بر اینکه متمرکز سازی سامانه ۱۲۱ در مرکز استان با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر عملکرد و افزایش سرعت عمل در خصوص رفع حوادث است، گفت: درحال حاضر ۱۲ نفر از همکاران این شرکت به صورت شیفتی و همچون گذشته به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم هستند و تمامی حوادث اعلامی به این واحد را در مرکز ثبت و جهت رفع حادثه به شهرستان مورد نظر اعلام می نمایند.

وی افزود: همچنین ۱۵ نفر از همکاران این شرکت راهبری واحد های عملیات و اتفاقات برق در کل شهرستان های استان را برعهده دارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه این اقدام، پایداری ارتباط با مردم و مشترکین را افزایش داده است، خاطر نشان کرد: در طرح قبلی نفرات پاسخگوی سامانه، راهبری عملیات را نیز عهده دار بودند اما اکنون با تفکیک کاری صورت گرفته، پاسخگویی در مرکز استان متمرکز است و راهبران نیز به صورت جداگانه و از راه دور به وسیله سامانه نظارتی این شرکت بر عملکرد واحد های اجرایی عملیات و اتفاقات برق و کیفیت رفع حادثه واطمینان از حل کامل مشکل نظارت می کنند.

فتحی در ادامه با اشاره به اینکه سامانه مرکز تماس ۱۲۱ قابلیت ضبط مکالمات، ثبت نظرسنجی و جمع آوری تعداد و زمان تماس ها را دارد، افزود: تمامی مشترکین برق کردستان می توانند با برقراری تماس با اپراتور متمرکز در مرکزاستان ارتباط گرفته و هرگونه اتفاق ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی و یا هرگونه خاموشی را به اپراتورها اعلام نمایند.

وی گفت: نیروهای واحد های عملیات و اتفاقات برق این شرکت در تلاش اند به محض دریافت اعلام حوادث، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام کنند و چنانچه این اقدام فوری فراهم نگردد، هریک از متقاضیان خدمات می توانند از طریق این معاونت و یا دیگر واحد های مرتبط در ستاد شرکت نسبت به پیگیری عدم حصول نتیجه فوری اقدام نمایند.

فتحی در پایان میانگین تعداد تماس های برقرار شده با سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع برق کردستان در یک روز را قریب به ۸۰۰ تماس اعلام کرد و گفت: بیشترین تماس ها مربوط به خاموشی های با برنامه شرکت جهت تعمیرات شبکه و یا اتصالی ها می باشد.

image_pdfimage_print