تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تبدیل یک هزار و 400 کیلومتر شبکه توزیع برق در سطح استان به کابل خود نگهدار از ابتدای سال 99 تا کنون با اعتباری بالغ بر 154 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: پنج هزار و ۷۸۳ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان وجود دارد و از ابتدای سال ۹۹ تا کنون حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای این پروژه عظیم به صورت گسترده  و از ابتدای سال ۹۸ ، اذعان داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون حدود  ۱۶۱۶ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل گردیده و که براساس برنامه‌ریزی مدون در نظر است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه توزیع برق شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف توزیع برق به کابل خودنگهدار را ایجاد، ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز دانست.

لهونیان در ادامه سخنان خود به شهرستان کامیاران اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان کامیاران با مجموع ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است که ۲۹۳ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ و مابقی در سال های قبل به کابل خود نگهدار تبدیل گردید و به عنوان اولین شهرستان استان، اکنون شبکه سیم مسی در آن وجود ندارد.

لهونیان در ادامه اذعان داشت: در سال ۹۹ در مجموع ۱۲۰۶ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان تبدیل گردید و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۴ کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر  ۲۷ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

لازم به ذکر است از کل شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان به طول ۵ هزار و ۷۸۳ کیلومتر در مجموع ۲ هزار و ۵۱۰ کیومتر شبکه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

image_pdfimage_print