تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از طرح تکخوانی کردن 46 روستای این شهرستان با بیش از6000 مشترک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله آذری در تشریح این خبرگفت: طرح تکخوانی ۴۶ روستا از توابع شهرستان سروآباد از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز گردیده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شبکه های توزیع برق روستایی عمری بالای ۳۰ سال دارند و تقریبا فرسوده هستند، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق روستایی در شهرستان سروآباد که دارای تعداد زیادی روستا می باشد در اولویت برنامه کاری این مدیریت و شرکت توزیع برق کردستان قرار دارد.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد در ادامه سخنان خود اذعان داشت: تکخوانی کنتور برق روستایی در راستای عدالت اجتماعی یکی از مطالبات همیشگی مشترکین روستایی است.

وی در ادامه بیان داشت: تلاش می شود با هماهنگی دهیاری ها  و اعضای شورای اسلامی روستاها پس از تست لوازم اندازه گیری و اصلاح انشعابات دارای ایراد، مراحل برداشت اطلاعات و بهینه سازی شبکه توزیع برق، متناسب با وضعیت جغرافیایی منطقه انجام پذیرد.

عبدالله آذری در پایان سخنان خود یاداور شد: با جذب اعتبارات مورد نیاز در آینده نزدیک تمامی روستاهای سطح شهرستان سروآباد از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تغییر وضعیت داده خواهند شد.

لازم به ذکر است در سیستم بازفروش، کنتور مادر برای روستا نصب می گردید و نماینده شورای اسلامی روستا از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می نماید، اما در سیستم تک خوانی، هرمشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه  نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض برای هر مشترک روستایی  اقدام می گردد.

image_pdfimage_print