تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۳ خرداد ۱۴۰۰

مدير توزيع برق شهرستان قروه از احداث 1708 متر خط(نفوذی) فشار متوسط هوايي به منظور تأمین برق پمپاژ های آب کشاورزی مسير روستاي كامشگران از بخش مركزي اين شهرستان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 883 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: پروژه احداث شبکه ۲۰ کیلوولت تأمین برق چاه کشاورزی اراضی روستای کامشگران با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این پروژه، تأمین برق ۲۰ حلقه چاههای آب کشاورزی اراضی روستای کامشگران  را با مساحت بالغ بر ۲۰۰ هکتار شامل می شود و با بهره برداری از آن ظرفیت بالقوه ای برای کشاورزی و سایر صنایع وابسته به آن در زمینه تولید و اشتغال محصولات کشاورزی فراهم شده است.

میمنت آبادی این پروژه را یکی از طرح های مهم و ضروری استان عنوان کرد و تأکید کرد: شهرستان قروه به عنوان  یکی از قطب های  مهم کشاورزی در منطقه محسوب می شود و با بهره برداری از این پروژه، کمک بسزایی در توسعه زیرساخت های شهرستان خواهد شد.

وی به یکی از مهمترین اهداف دیگر این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: با توسعه خطوط ۲۰ کیلوولت  به مقدار قابل ملاحظه ای افت ولتاژ بویژه در فصل تابستان را این منطقه مرتفع شده است.

میمنت آبادی  در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: تعداد ۱۱۳۰ حلقه چاه کشاورزی در این منطقه از نعمت برق برخوردار هستند و محدودیتی در خصوص برقدار کردن چاه های آب کشاورزی در شهرستان وجود ندارد و به کلیه چاههای آب کشاورزی فعال که دارای پروانه بهره برداری باشند انشعاب واگذار می گردد، بهای انرژی برق مصرفی آن دسته از مشترکین مصارف تولید (آب و کشاورزی) که با هماهنگی شرکت برق ذیربط، برق چاههای خود را در ساعات اوج بار قطع می‌نمایند، متناسب با روزهای همکاری با نرخ ساعات کم باری محاسبه و دریافت خواهد گردید .

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در پایان سخنان خود اذعان کرد: کشاورزان محترم سطح شهرستان می توانند با امضاء تفاهم نامه همکاری و خامش کردن پمپاژهای آب در ساعات پیک ۱۳ الی ۱۷ مابقی ساعات از برق رایگان استفاده نمایند و شرکت توزیع نیروی برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار یاری فرمایند.

image_pdfimage_print