تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران از تبديل كل سیم مسی شبكه فشار ضعيف هوايي شهري و روستايي به كابل خودنگهدار به طول 323 كيلومتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان شهرام بهمنی در تشریح این خبر گفت: تبدیل ۲۹۳کیلومتر از ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی سیم مسی به کابل خودنگهداردر شهر و روستاهای این شهرستان، از جمله اقدامات انجام شده در عرصه خدمت دهی به مشترکان در یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۶۷ میلیارد ریال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای این پروژه اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش اتلاف انرژی الکتریکی، کاهش سرقت سیم های مسی و پایان دادن به انشعاب های غیرمجاز در شبکه های توزیع برق ، رفع ضعف ولتاژ، ایمن‌سازی شبکه در زمان بحران و زیباسازی مبلمان شهری است.

بهمنی در ادامه سخنان خود افزود:  اهم فعالیتهای اجرا شده در سال ۹۹ برای اجرای این پروژه عظیم عبارتند از: تبدیل بیش از ۲۹۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار، مقاوم سازی۳۰۰ اصله تیر بتونی،  نصب حدود ۱۵۰۰ عدد جلوبر در راستای رفع حریم و اصلاح کابل ۲۰۰۰ مشترک.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود بیان داشت: مقاوم سازی شبکه فشار متوسط و پایه های فرسوده، رفع نقاط مخاطره آمیز و معضل دار در جهت پایداری شبکه، نصب ترانسفورماتور بمنظور کم کردن شعاع تغذیه در جهت رفع ضعف ولتاژ و همچنین برقرسانی به شهرک صنعتی موچش در جهت ایجاد اشتغال در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایها از جمله برنامه های  این مدیریت در سال جاری است.

لازم به ذکر است پروژه عظیم تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان از سال ۹۸ به صورت گسترده آغاز گردیده و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ قریب به ۱۳۵۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان تبدیل شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱  کل شبکه توزیع برق شهری و تا پایان سال ۱۴۰۵ کل شبکه برق روستایی در سطح استان کردستان به کابل خود نگهدار تبدیل خواهد شد.

 

 

image_pdfimage_print