تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اعلام برنامه های خاموشی برق استان از طریق سایت شرکت توزیع برق استان کردستان و فضای مجازی به صورت گسترده و به صورت روزانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار در تشریح این خبر گفت: به دلیل عدم توازن تولید برق و تقاضا در سرتاسر کشور و اعمال خاموشی های برق، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تاریخ ۳ خرداد ماه به صورت روزانه ، برنامه های خاموشی برق ( هر روز برنامه خاموشی روز بعد ) را در سایت شرکت توزیع برق کردستان و فضای مجازی ” به صورت گسترده ” آپلود کرده تا مشترکین استان به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
رسولی تبار در ادامه افزود: اطلاع رسانی های گسترده ای به صورت روزانه از تاریخ ۳ خرداد ماه با موضوع شیوه دریافت برنامه های خاموشی هر شب به صورت زیر نویس در برنامه های پر مخاطب سیمای مرکز کردستان و شیوه دسترسی به برنامه های خاموشی برق به مشترکین کردستانی اعلام شده است.
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: به غیر از استفاده از ظرفیت های صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی گسترده در جهت شیوه های دریافت برنامه های خاموشی برق استان، این موضوع به صورت مدون و مرتب در رسانه های  استانی منتشر شده تا تمام مشترکین بتوانند به راحتی به این برنامه ها دسترسی داشته باشند و از آن ها استفاده کنند.
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: برنامه های خاموشی برق به تفکیک هر شهرستان و به تفکیک زمان و محل اعمال خاموشی که متأثر از بار شبکه سراسری است بر روی سایت شرکت توزیع برق استان کردستان به آدرس: http://kurdelectric.ir در بخش ” مشاهده برنامه خاموشی برق ” به صورت روزانه از تاریخ ۳ خرداد ماه اعلام شده است.
رسولی تبار در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تمام این برنامه ها به صورت گسترده در فضای مجازی به صورت روزانه ( هر روز برنامه خاموشی روز بعد ) در ساعات مشخصی از شبانه روز ( بعداظهر ) اعلام و منتشر گردیده است.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود در مورد علت خاموشی های اخیر بیان کرد: این خاموشی ها به دلیل عدم توازن تولید و مصرف در کشور می باشد این مهم به دلیل کاهش ذخایر سدهای آبی کشور و به تبع آن کاهش بالغ بر ۶۵ درصد توان تولید برق در نیروگاه های برق -آبی بوده است، از طرف دیگر افزایش دمای بی سابقه در کشور و افزایش مصرف برق مشترکین به میزان ۲۳ درصد در سه ماهه اول سالجاری به نسبت  مدت مشابه سال قبل و همچنین  استخراج رمز ارزها به صورت غیر مجاز از دیگر دلایل کمبود برق در کشور می باشد.
رسولی تبار در پایان سخنان خود گفت: اگر در مواردی خاموشی های برق با جداول و  برنامه های خاموشی اعلام شده مطابقت نداشته باشد ناشی از رفتار مصرف کنندگان پر مصرف می باشد که باعث عدم توازن تولید و تقاضا شده اند و مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین برق مطمئن و پایدار را برای مشترکین کردستانی به همراه داشته اند.
لازم به ذکر است شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تمام سعی و توان خود را به کار برده است تا علی رغم افزایش دما، برق مطمئن و پایدار را به مشترکین کردستانی ارائه دهد و در این میان با وجود عدم توازن تولید برق در کشور و تقاضای آن، سعی بر آن دارد که به صورت روزانه و مرتب برنامه های خاموشی برق را به صورت گسترده در سطح استان اعلام نماید تا مشکلات به وجود آمده در جامعه ناشی از قطعی برق در استان به حداقل خود برسد.

image_pdfimage_print