تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکین کردستانی می توانند از طریق ساز و کارهای فراهم شده( سامانه سمات " توانیر " ) و ثبت گزارش، پیامک به سرشماره شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به شماره 30001433 و یا از طریق فضای مجازی یا ارسال پیامک به شماره همراه09354021780 ) استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را اطلاع دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: تابستان امسال به دلیل کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی با کاهش تولید برق در نیروگاه های  برق- آبی مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: در شرایط اپیدمی کرونا ویروس و در خانه ماندن بسیاری از مشترکین و احتمال آغاز فصل گرمای زود هنگام در سال جاری به نسبت چند سال اخیر، سوء استفاده سودجویان از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز، باعث خواهد شد که به شبکه های توزیع برق کشور فشاری مضاعف وارد شود.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: این اقدام در راستای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی سودجویان از شبکه های برق برای استخراج غیر قانونی رمز ارز از طریق نصب ماینرها و متعاقبا به منظور جلوگیری از ایجاد افت شدید  در ولتاژ تحویلی به مشترکین که سبب وارد آوردن خسارت و آسیب دیدن وسایل برق مشترکین می گردد، اتخاذ شده است.

لهونیان اذعان داشت: استفاده غیر مجاز از انشعاب های برق برای استخراج رمز ارز، باعث نوسان شدید در تامین برق و خسارت به وسایل برقی مشترکین میشود در همین راستا سامانه‌ی مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) به منظور ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راه‌اندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط، به شکایت ها و درخواست‌های مردم در حوزه‌ خدمات برق، رسیدگی می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مشترکین کردستانی می توانند علاوه بر بهره گیری از قابلیت های سامانه سمات ( توانیر ) ، از طریق پیامک به سرشماره شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به شماره ۳۰۰۰۱۴۳۳ و یا از طریق فضای مجازی یا ارسال پیامک به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ هرگونه سوءاستفاده سودجویان از انشعاب برق و یا شبکه های توزیع برق را در سطح استان کردستان اطلاع دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان داشت: این دسته از مشترکین که با شرکت توزیع برق کردستان همکاری کنند، ضمن محفوظ ماندن مشخصات آنان می توانند از طریق روش های ذکر شده  استفاده غیر قانونی استخراج کنندگان رمز ارزها را اطلاع و برابر دستور العمل  پاداش های نقدی میلیون تومانی ( پس از مصاحبه میزان مصرف غیر مجاز ) را دریافت کنند.

لازم به ذکر است : وزارت نیرو از استخراج کنندگان قانونی رمز ارز حمایت می کند اما از طریق مراکز قضایی و انتظامی  به شدت با کسانی  که به صورت غیر مجاز، رمز ارز را استخراج می کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

image_pdfimage_print