تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از توسعه شبکه برق در روستای گرمخانی این شهرستان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۶ خانوار از شهر به روستای گرمخانه مهاجرت معکوس کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: توسعه زیرساخت‌ها و تامین نیاز روستاییان موجب رونق در این مناطق می شود که مهاجرت معکوس، افزایش اشتغالزایی و ارائه خدمات رفاهی از جمله مهمترین دستاوردهای آن است.

وی افزود:روستای گرمخانی شهرستان قروه یکی روستاهای با جمعیت سه خانواری این شهرستان بود که به واسطه توسعه شبکه برق به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی و مهم، نمونه مثال زدنی از مهاجرت معکوس و اشتغالزایی در استان کردستان است.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه اظهار داشت: به دنبال اقدامات صورت گرفته جهت توسعه شبکه برق در این روستا، تاکنون تعداد ۶ خانوار با مهاجرت معکوس، مجدد به روستا بازگشته اند.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه هزینه اعتبارصرف شده برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۴۳ میلیون ریال بوده است، افزود: باتلاش وکارجهادی، کاراصلاح وبهسازی شبکه برق روستا ظرف مدت یک ماه انجام و ۶ انشعاب برق به متقاضیان این روستا درطول این مدت واگذارشد.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه درپایان با بیان اینکه در مجموع شبکه برق  ۱۸روستا دراین شهرستان اصلاح وبهینه سازی شده است ، گفت: این پروژه ها شامل تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، رفع حریم نقاط مخاطره آمیزشبکه برق، جابجایی واصلاح پایه ها جهت نظم آرایش شبکه وتعویض پایه های ضعیف وفرسوده وساماندهی روشنایی معابر بوده است که این طرح ها در سال جاری نیز با جدیت تمام تدوام خواهد داشت.

image_pdfimage_print