تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

مدیرامور برق جنوب سنندج با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تکخوانی کنتوربرق در این امور، گفت: در مجموع کنتور برق ۴۹ روستای اموربرق جنوب سنندج از ۶۱ روستای موجود، تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اسعد خالدی مدیرامور برق جنوب سنندج گفت: با توجه به اینکه یکی از مطالبات همیشگی اهالی روستاها بحث تکخوانی کنتورهای روستایی است در همین راستا پروژه تکخوانی کردن کنتور برق مشترکین روستایی در امور برق جنوب سنندج در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

مدیرامور برق جنوب سنندج افزود: در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مأمور شرکت توزیع یا دهیار روستا به نمایندگی از اهالی روستا از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کردند اما در سیستم تکخوانی و بازفروش، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور وی اقدام می‌شود ومشترکین روستاها منبعد هزینه برق مصرفی خود را در قالب اشتراک اختصاصی و به صورت مجزا پرداخت می کنند.

خالدی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۶۱ روستا در امور برق جنوب سنندج از خدمات توزیع برق بهره مندهستند، افزود: در همین راستا تاکنون کنتورهای برق ۴۹ روستا با تعداد بیش از ۴۵۰۰ اشتراک در این شهرستان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌شده است.

وی باتاکید بر اینکه در مجموع کنتور برق ۸۰ درصد روستاهای این امور تکخوانی شده است، اظهار داشت: کنتور برق ۱۲روستای دیگر نیز درحال برداشت اطلاعات و آماده‌سازی برای تکخوانی است که تا قبل از پایان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ ، آنها نیز به اتمام می رسد.

مدیرامور برق جنوب سنندج افزود: اجرای طرح تکخوانی کنتور روستاها می‌تواند برخی مشکلات مربوط به هرگونه ابهام و اختلاف‌نظر روستاییان در مورد نحوه قرائت و محاسبه نرخ قبوض برق مصرفی را برطرف کند.

خالدی در پایان اظهار داشت:با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می  توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق “اپلیکیشن برق من” و یا “پرتال شرکت توزیع برق استان کردستان” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

image_pdfimage_print