تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

مديريت توزيع نيروي برق شهرستان سنندج با اعلام اينكه بالغ بر سه‌هزار فقره انشعاب غيرمجاز در شهرستان سنندج موجود است گفت: انشعاب‌هاي غيرمجاز عامل اصلي خسارت به شبكه و قطع برق بوده و استفاده غیرمجاز از انرژی برق به ضرر شهروندانی است که به‌صورت قانونی اقدام به نصب کنتور کرده‌اند، تمام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ محمدسعید سلطانی با ذکر اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی این مدیریت، وجود و کثرت انشعاب‌های غیرمجاز در نقاط الحاقی به شهر و روستاهای حاشیه‌ای مرکز شهرستان می‌باشد، اظهار داشت: این امر به جهت ساخت و سازهای غیرمجاز روز به روز درحال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر سه‌هزار فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان سنندج موجود است، افزود: حدود دو هزار و ۳۰۰ محل با مختصات مکانی، شناسایی شده‌اند.

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان سنندج با بیان اینکه به جهت استفاده غیرمتعارف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از نیروی برق، چند برابر رنج معمولی مصرف هر خانوار به این انشعابات اختصاص می‌یابد، گفت: سالانه قریب به ۱۳میلیون کیلووات ساعت برق، با هزینه‌ای حدود چهار میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان هدر رفت انرژی مواجه هستیم.

سلطانی با اذعان به اینکه طرحی در راستای پیشگیری از ادامه خسارت توسط این انشعابات غیرمجاز در مناطق شناسایی شده، اجرا گردید، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد این طرح تبدیل شبکه هوایی به کابل خودنگهدار بود که متأسفانه جوابگو نبوده و صدمات قابل توجهی را به شبکه کابل خودنگهدار وارد ساخت.

وی در پایان یادآور شد: با استفاده از اختیارات واگذار شده در قانون، اکیپ‌های گشت برخورد با انشعابات غیرمجاز و قطع مکرر تشکیل شده و این تخلفات را رصد می‌کنند.

image_pdfimage_print