تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پیامی ضمن تبریک آغاز سال نو به گزارش دستاوردهای سال ۱۴۰۰ و بخشی از مهمترین برنامه های این شرکت برای سال ۱۴۰۱ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به میمنت گرامیداشت و تبریک آغاز سال ۱۴۰۱ ، پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

حلول سال نو و بهار پر طراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را خدمت همشهریان خود تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند برای یکایک همشهریان کردستانی مسئلت نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه این پیام به ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای شرکت توزیع نیروی برق استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: موفقیت هر سازمانی در اجرای مطلوب طرح ها، برنامه هایی است که از مسیر هدف گذاری، ارزیابی منابع، برنامه ریزی و تلاش و کوشش مجموعه همدل و همگام می گذرد.

لهونیان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در یک سال اخیر علی رغم وجود مشکلات عدیده مالی و اقتصادی ناشی از اعمال تحریم های ناجوانمردانه، شرایط سختی را تحمل کرد اما به لطف حق و با همکاری مردم و تلاش کارکنان این شرکت، سالی پربار و موفق را پشت سر نهاد.

وی بیان کرد: این شرکت با همگامی مدیران ومسئولین استانی و کشوری به عملکرد های شاخصی هم در سطح استان و هم در سطح ملی دست یافت که از مهمترین آنها می توان به اجرای موفق طرح چاوش(اصلاح ولتاژ شبکه)، طرح بهارستان و طرح مهم و اساسی تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار و همچنین تامین و توسعه شبکه برق برای همه نقاط روستایی و عمده نقاط صعب العبور و پاسگاه های مرزی اشاره کرد.

لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مسئولیت تامین و توزیع انرژی برق مورد نیاز برای ۷۱۲ هزار مشترک را در بخش های مختلف برعهده دارد، افزود: به لطف خدا و در سایه همت و تلاش مجموعه این شرکت اکنون همه روستاهای استان با تعداد بالغ بر۱۷۰۶ روستا و با بیش از ۱۷۶ هزار خانوار از نعمت انرژی برق بهره مند هستند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار اشاره کرد و گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان ۵۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۳۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه روند بهسازی شبکه برق از ۱۳ درصد در سال ۹۷ به ۶۲ درصد در سال ۱۴۰۰ ارتقاء یافته است، اظهار داشت: مقرر است تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به طور کامل اصلاح و بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت اصلاح و بهسازی کامل تجهیزات شبکه روستایی هم راستا با شبکه شهری، گفت: باهمت، تلاش وپشتکار مجموعه عوامل اجرایی و پشتیبانی در سال ۱۴۰۰، اکنون کل تجهیزات شبکه برق ۱۷۱ روستای استان کردستان به طور کامل اصلاح و بهسازی شده و اجرای این طرح در ۲۶ روستای دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصدی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تعداد روستاهایی که طرح بهارستان درآنها به طور کامل اجرا خواهد شد به تعداد بالغ بر ۱۹۷ روستا افزایش خواهد یافت.

لهونیان با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۴۰۰ در قالب طرح فهام  و با هدف هوشمند سازی تجهیزات شبکه، کنتورهای هوشمند را جایگزین کنتورهای مکانیکی و قدیمی کرد، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در استان ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و دیجیتالی برای مشترکین بخش‌های مختلف فراهم کرده است.

این مقام مسئول گفت: درسال ۱۴۰۰ برنامه های پرداخت غیرحضوری صورتحساب برق مصرفی ۹۹٫۶۲ درصد تحقق یافت و بیش از ۷۸۰۰۰میلیون ریال پاداش نیز به مشترکین همکار در طرح های مدیریت مصرف برق و مدیریت بار از طریق بستانکار نمودن صورتحساب های آنان، پرداخت شد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر ۸۵ خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری و از طریق “پرتال این شرکت” و همچنین ۳۱ خدمت نیز از طریق “اپلیکیشن برق من” برای مشترکان کردستانی و متقاضیان خدمت این شرکت فراهم شده است و توسعه این طرح با هدف بهره مندی همه اقشار جامعه با حداقل امکانات از طریق سایر درگاه ها( سامانه ۱۵۲۱ و دفاتر ICT) برای سال ۱۴۰۱ و همچنین افزایش این تعداد خدمات به ۱۰۰ خدمت نیز در دست اقدام است.

لهونیان افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰۰ دستگاه ماینر با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در کردستان کشف و ضبط شد که میزان کیلو وات ساعت تخصیص داده شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون ۴هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ کلیه مطالبات مالی پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت پرداخت شد، یادآور شد: امسال بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان تهاتر شده و همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات روستایی جذب و جهت توسعه و بهسازی شبکه روستایی هزینه شد.

این مقام مسئول در ادامه از آغاز اجرای طرح بزرگ “بهبود و ارتقاء عملکرد روشنایی معابر با استفاده از لامپ های LED ” در استان کردستان خبر داد و افزود: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ این شرکت طی یک تفاهم نامه با بخش خصوصی مقرر نمود ۱۹۰ هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شهرها و روستاهای استان را به چراغ های فوق کم مصرف LED که طول عمر بیشتر و ازکیفیت نوردهی بالاتری برخوردارند، تعویض نماید.

وی در پایان گفت: امید است در سال پیش رو نیزبا لطف و یاری خالق بی همتا و برنامه ریزی دقیق و منسجم استانی و همچنین تداوم حمایت های مدیران ومنتخبان استان کردستان بتوانیم درجهت توسعه همه جانبه خدمات این شرکت به شهروندان در راستای تامین برق مطمئن، استاندارد و پایدار، گام برداریم.

image_pdfimage_print