۲۷ اردیبهشتماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی است برای قدردانی از همکارانی که مسئولیت دشوار و حساس اطلاعرسانی، گفتوگو با جامعه و انتقال واقعیتهای شرکت را در این شرایط خاص، به عهده دارند.
در شرایطی که کشور با ناترازی تولید و تقاضا برای مصرف برق روبهروست و تابستان پیشرو با محدودیتهایی در تأمین انرژی همراه خواهد بود، شرکتهای توزیع برق و به تبع آن شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، وظایف سنگینتری در مدیریت مصرف و تداوم خدمترسانی، بر عهده دارد.
در این میان، روابط عمومی نقش کلیدی و چندجانبه دارد؛ آنها باید هم مسئولیت اطلاعرسانی درست و شفاف را بهعهده بگیرند و هم با آگاهیبخشی، اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت گروههای مختلف اجتماع ، زمینه همراهی مردم در مدیریت مصرف برق را ، فراهم نمایند.
روابط عمومی کارآمد، با تولید محتواهای هدفمند و قابل فهم، استفاده از ظرفیت رسانههای دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی، تولید و انتشار تراکتهای آموزشی، برگزاری نشستهای فرهنگی و علمی و بهرهگیری از ظرفیت های اصناف، دانشگاهیان، فعالان رسانه و صاحبنظران میتواند در آگاهسازی جامعه و ایجاد اعتماد عمومی، نقشی مهم و اثرگذار، ایفا نماید.
بیتردید، هیچ برنامهای برای عبور از تابستان سخت امسال بدون همراهی مشترکان برق به نتیجه نخواهد رسید ؛ این همراهی زمانی محقق میشود که اطلاعرسانی درست و تعامل دوطرفه با بهره گیری مناسب از همه ظرفیت ها شکل بگیرد.
انتظار دارم همکاران فعال در عرصه روابط عمومی، در این شرایط، بیش از پیش با نگاه حرفهای، در این مسیر حساس و مهم گام بر دارند و تلاش مضاعف نمایند .
اینجانب ضمن تبریک این روز به کلیه همکاران ارجمندم در سطح شرکت و همچنین همکاران فعال و پرتلاش حوزه روابط عمومی در سطح ستاد و مدیریت برق شهرستان های تابعه، از زحمات ارزنده آنان قدردانی نمایم و امیدوارم همچنان با تکیه بر دانش، تجربه و اخلاق حرفهای، در انجام این مسئولیت مهم ، موفق و موید باشند.