تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از اجرای طرح برکناری کابل های فرسوده به طول ۲۵۰۰ متر وساماندهی آن درپست فوق توزیع مریوان ۱ خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالرحمن مرادی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت:  با توجه به بلااستفاده بودن و احتمال بروز مشکل در کانال خروجی پست فوق توزیع مریوان ۱ و به منظورساماندهی آنها طرح جمع آوری و برکناری کابل های فرسوده فشار متوسط به طول ۲۵۰۰ متر در این شهرستان اجرا شد.

مرادی با اشاره به اینکه ۱۵ فیدراز این  پست تغذیه می کنند، اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح ۹ دستگاه سرکابل روغنی فشار متوسط نیز برکنار شد.

وی با اشاره به اینکه کابل های تعویض شده حدود ۳۰ یا ۴۰ سال قدمت دارند وعملا در کانال خروجی پست مذکور بلااستفاده هستند، افزود: با توجه به حساسیت این کانال، با احداث کانال جدید به طول ۲۵۰۰ متر از وارد شدن هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری به عمل می آید.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان هدف از اجرای این طرح را بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، بالابردن قدرت مانور و تامین برق مشترکین بیان کرد وافزود: برای اصلاح فیدرها ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی در پایان با اشاره به وجود ۲۳ فیدر در شهرستان مریوان، گفت :با اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی فیدرها علاوه بر تعویض کابل های فرسوده و کاهش تلفات درپست فوق توزیع ۶۳/۲۰ کیلو ولت، تمامی فیدرهای پست مریوان اصلاح خواهند شد.

image_pdfimage_print